• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/07
    • تعداد بازدید: 229
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    نظام برنامه ریزی در شهرداری ها

    ماده 25 آیین نامه مالی شهرداریها صراحت دارد بودجه شهرداریها باید بر اساس برنامه ها و وظایف و فعالیتهای مختلف و هزینه هر یک از آنها تنظیم گردد. طرز تنظیم برنامه و بودجه و تفریغ بودجه و نحوه تفکیک وظایف و فعالیتها و انطباق بودجه با برنامه و همچنین طرز برآورد درآمد و هزینه به موجب دستورالعملی خواهد بود که به وسیله وزارت کشور تصویب و ابلاغ خواهد شد.

    از طرفی دیگر به موجب ماده 15 قانون نوسازی و عمران شهری، شهرداریهایی که مشمول ماده 2 قانون نوسازی می باشند می بایست برنامه عملیات نوسازی و عمران و اصلاحات شهر را برای مدت پنج سال بر اساس نقشه (طرح) جامع تهیه و درصورتی که شهر فاقد نقشه جامع باشد، بر اساس احتیاجات ضروری و با رعایت اولویت آنها در حدود درآمد حاصله از اجرای قانون و سایر امکانات مالی شهرداریها تنظیم و پس از تصویب شورای اسلامی شهر یا جانشین قانونی آن، طرح های مربوطه را بر اساس آن اجرا نمایند.

    لذا در اجرای ماده 25 صدرالذکر و به منظور راهنمایی شهرداریها و اتخاذ رویه واحد و یکنواخت برای تنظیم برنامه شهرداریها، برنامه بلندمدت، برنامه میان مدت شهرداریها (برنامه پنج ساله) و برنامه کوتاه مدت(بودجه) تعیین و کلیه شهرداریها موظف هستند برنامه های عملیات خود را تنظیم نمایند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها