• تحلیل ارتباط بین مولفه های مدیریت مالی فردی با عدم سلامت سازمانی و کیفیت زندگی کاری کارکنان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/08
    • تعداد بازدید: 145
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    تحلیل ارتباط بین مولفه های مدیریت مالی فردی با عدم سلامت سازمانی و کیفیت زندگی کاری کارکنان

    عدم داشتن سلامت سازمانی سبب پایین آمدن کیفیت خدمات عمومی در بخش های عمومی نظیر بهداشت و آموزش می شود و از آن جهت که مانعی در برابر اقدامات توسعه ای دولت ها و کاهش ارایه خدمات می شود، مشروعیت دولت را نیز کاهش می دهد. بنابراین این پژوهش در پی بررسی ارتباط بین مولفه های مدیریت مالی فردی با عدم سلامت سازمانی و کیفیت زندگی کاری کارکنان می باشد. روش پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی از نوع پیمایشی می باشد.

    جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی به تعداد 650 نفر می باشد. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان تعداد 245 نفر با روش تصادفی ساده تعیین شدند. جهت گرداوری داده های پژوهش از مطالعات کتابخانه ای و میدانی (پرسشنامه استاندارد) استفاده شده است که روایی محتوایی توسط خبرگان و پایایی کلی پرسشنامه با آزمون آلفای کرونباخ 0.78 محاسبه و تایید شد.

    جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات پژوهش نیز از آزمون های آماری ضریب همبستگی و رگرسیون چندمتغیره با بهره گیری از نرم افزار spss20 استفاده گردیده است. یافته های تحقیق نشان داد که بین مدیریت مالی فردی و مولفه های آن (مدیریت پول نقد، پس انداز، خرج و استقراض و بیمه) با کیفیت زندگی کاری در بین کارکنان رابطه مستقیم و با عدم سلامت سازمانی در بین کارکنان رابطه معکوس و معنی داری وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها