• شناسایی و رتبه بندی عومل موثر بر بدبینی سازمانی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/03
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/16
    • تعداد بازدید: 192
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۳۱۳۴۲۰۳۰۰۶

    شناسایی و رتبه بندی عومل موثر بر بدبینی سازمانی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان

    یکی از موضوعات مهم رفتاری و از بزرگترین چالش های پیش روی مدیران، مسئله بدبینی سازمانی است که بر کارایی و بهره وری کارکنان و نهایتا عملکرد سازمانی تاثیر منفی می گذارد. هدف این پژوهش شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بدبینی سازمانی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان می باشد . پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی و از نوع روش تحقیق، همبستگی است، که پس از برسی ادبیات تحقیق، مهمترین عوامل بروز بدبینی سازمانی و پیامد های آن شناسایی، و با استفاده از روش تحلیل رگریسیون چند متغیری مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته و رتبه بندی شدند .

    از بین یازده عامل شناسایی شده بر بدبینی سازمانی، 10 عامل تاثیر گذار به ترتیب عبارتند از :1-عدم رضایت شغلی  2-تصمیم گیری مشارکتی  3- جابجایی شغلی  4- سبک رهبری  5- قرار داد روان شناختی   6- استقلال شغلی  7- امنیت شغلی  8- عدالت سازمانی  9- جو سازمانی 10- حمایت سازمانی؛ که تنها یک عامل ( جبران خدمات )، در این پژوهش تاثیری بر بدبینی سازمانی نداشت.

    بر اساس یافته های پژوهش، پیشنهاد می شود که سازمان ها، به خصوص سازمان های آموزشی مانند سازمان آموزش فنی و حرفه ای که، نیاز به بقاء، پویایی و توسعه مداوم دارند، نسبت به شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد بدبینی سازمانی و کنترل آنها اقدام نموده و از پیامد های شیوع این معضل سازمانی پیشگیری کند .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها