• آیا مراقبت های مبتنی بر وب می تواند خود مراقبتی را بهبود بخشد ؟

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/22
    • تعداد بازدید: 119
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    آیا مراقبت های مبتنی بر وب می تواند خود مراقبتی را بهبود بخشد ؟

    مقدمه: استفاده از اینترنت برای کادر درمان و بیماران شیوع زیادی پیدا کرده است. این نوع مراقبت بار مالی به بیمه ها را کاهش خواهد داد.خود مدیریتی رفتاری بلند مدت و خصوصی است. فضای مجازی چالش های خاص خود را همراه دارد که می تواند در درمان یا مراقبت بیماران موثر باشد. با این وجود اما آیا مراقبت های مبتنی بر وب می توانند خود مراقبتی را بهبود بخشند؟ روش کار: این مطالعه به روش ( narrative review ) طراحی و اجرا گردید. کلید واژگان انگلیسی (entrepreneurship, health, challenges)  با استراتژی and , or بین سال های 2010 تا 2022 تنظیم شد.

    در پایگاه های اطلاعات , scopus, web of sciences, cochrane google scholar, pubmed جستجو انجام شد. مقالاتی که متن کامل آنها در دسترس نبود و یا به زبان انگلیسی نبود از لیست خارج شد. از مجموع 21700 مقاله یافت شده، 11180 مقاله غیرمرتبط بود. پس از مرور چکیده ی 8692 مطالعه تکراری تشخیص داده شد. 520 مقاله به زبان انگلیسی نبود. 1288 نیز متن کامل مقاله در دسترس نبود. در نهایت 20 مقاله کامل مرتبط با هدف مطالعه مورد استفاده قرار گرفت.

    یافته ها: برخی از مداخلات مبتنی بر وب موثر هستند و برخی دیگر نه.مطالعات نشان دادند که خودکارآمدی و حمایت اجتماعی بهبود می یابد، استرس و افسردگی کاهش می یابد اما درد خیر. عوامل جمعیت شناختی، روانشناختی یا بالینی خاصی وجود دارند که باعث اثربخشی مداخلات مبتنی بر وب می گردند. این تناقضات چالش هایی را ایجاد می نماید. یکی از راه های رسیدگی به این چالش ها استفاده از چارچوب شورای تحقیقات پزشکی برای توسعه، ارزیابی و اجرای مداخلات پیچیده است. این شامل داشتن یک پایه نظری قوی و مسیر اجرایی مشخص است.

    نتیجه گیری: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد مراقبت مبتنی بر وب میتواند خودمراقبتی را در بیماران و خانواده انان ارتقا دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها