• بررسی چالش های آموزش علوم پزشکی در کشورهای در حال توسعه در زمان کووید-19

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/22
    • تعداد بازدید: 188
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی چالش های آموزش علوم پزشکی در کشورهای در حال توسعه در زمان کووید-19

    مقدمه: گسترش covid-19 ، چالش های زیادی برای دانشگاه های علوم پزشکی به وجود اورد به طوری که بسیاری از دانشجویان سراسر دنیا از آموزش چهره به چهره محروم شدند و یادگیری آنها به صورت آنلاین تغییر کرد. هدف این مطالعه بررسی چالش های آموزش علوم پزشکی در کشورهای در حال توسعه در زمان کوید- 19 بود روش کار: در این مطالعه کیفی از رویکرد تحلیل محتوا استتفاده شد.

    در مجموع 190 نفر از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران در این مطالعه شرکت داشتند. داده ها برای هر ده کلان منطقه در ده حیطه کلی و طی 20 جلسه در سال 2020 جمع اوری شد. نمونه گیری هدفمند تا زمان اشباع داده ها ادامه یافت. یافته ها: تجربیات و نظرات اعضتای هیئت علمی، نمایندگان کلان منطقه های آموزشی و دانشجویان علوم پزشکی ایران استخراج وتجزیه و تحلیل شد.

    طبق نتایج بدست امده، 3 تم اصلی چالش های "بخشی"، "بین بخشی" و "فرا بخشی" طبقه بندی شد و درنهایت 10 زیرتم از چالش ها بدست آمد. نتیجه گیری: اگرچه چالش های زیادی در آموزش علوم پزشکی بوجود آمده است ولی عزم دانشگاه ها و همراهی سایر بخش و تولیت نظام اموزشی می تواند موجب غلبه بر بخش زیادی از این چالش ها شود و زمینه را برای استفاده بهینه فرصت های به وجود آمده فراهم کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها