• تاب آوری شهری با رویکرد مدیریت بحران در سیل

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/22
    • تعداد بازدید: 160
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    تاب آوری شهری با رویکرد مدیریت بحران در سیل

    علیرغم پیشرفت علم و فناوری در عصر حاضر، انسان هنوز در مقابل عوارض سوانح و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، و ... آسیب پذیر است. در دنیا، بیش از چهل نوع بلایای طبیعی با زیرمجموعه های متعدد شناسایی شده که از این تعداد حدود سی نوع بلایای طبیعی، کشور ما را تهدید می کند. فراوانی حوادث در ایران، این کشور را به یکی از ده کشور سانحه خیز دنیا تبدیل ساخته است.

    اکثر شهرهای مهم کشور در معرض خطرات جدی حوادث و بلایای ویرانگری همچون سیل های مخرب قرار دارند. وقوع حوادث طبیعی در جهان اجتناب ناپذیر بوده و با توجه به توسعه کشورها و افزایش سرمایه گذاری ها، خسارات ناشی از حوادث نیز روزافزون بوده است.

    پیش بینی بسیاری از این وقایع به دلیل عدم شناخت کافی از آن ها امکان پذیر نبوده و تنها با شناخت دقیق و علمی نحوه وقوع، مخاطرات جانبی، اثرات و خسارات و شناخت اقدامات پیشگیرانه و کاهش خسارات در رابطه با هر سانحه با آمادگی قبلی و بر اساس اطلاعات می تواند به کاهش اثرات مخرب حوادث غیر مترقبه بیانجامد با توجه به اینکه برنامه های پیشگیری، مقابله و کاهش خسارت برای هر سانحه متفاوت با سانحه دیگر می باشد، لذا به منظور تبیین برنامه مقابله و طرح برنامه مدیریت بحران برای سوانح نیاز به شناخت کامل از جزئیات هر سانحه می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها