• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/24
    • تعداد بازدید: 184
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    مدل سازی توربین های بادی

    با گسترش روز افزون جوامع انسانی و توسعه صنعتی جوامع مختلف، نیاز به منابع انرژی، در حال افرایش است. از سویی دیگر منابع فسیلی در جهان که سالها انرژی را در تمام بخش های خانگی و صنعتی تامین می کردند، رو به اتمام هستند. این منابع، از نظر اندازه و مقدار محدود بوده و درضمن آلاینده محیط زیست نیز محسوب می شوند. از این رو در سال های گذشته، گرایش به استفاده از منابع نوین و تجدیدپذیر انرژی، رو به فزونی گذاشته است. یکی از ارزانترین و در دسترسترین آنها انرژی باد است.

    بررسی میزان استفاده از این انرژی در سال های اخیر به خوبی گویای اهمیت و جایگاه آن در تامین انرژی در سطح جهان است.در سال های اخیر کوشش فراوانی برای استفاده از انرژی باد به کار رفته و تولید انرژی از باد با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در ابعاد بزرگ لازم و ضروری جلوه کرده است. در حال حاضر در کشوری نظیر امریکا حدود 1 درصد از انرژی الکتریکی توسط باد تولید می شود و با این وجود امکان افزایش ظرفیت تولید تا حدود 20 درصد از انرژی الکتریکی نیز در این کشور وجود دارد.

    با این وجود هنوز تا توسعه کامل استفاده از این نوع انرژی در تولید برق فاصله زیادی وجود دارد انرژی باد بدون ایجاد آلودگی، دارای منبع انرژی پایان ناپذیر و فنآوری آزموده شده است. پیشرفت های اخیر در صنعت، همواره سبب کاهش هزینه الکتریسیته تولید شده توسط مولدهای بادی می باشد. زغال سنگ و شکافت هسته ای الکتریسیته تولید شده توسط این مبلغ کمتر از هزینه است و از نظر اقتصادی قابل رقابت با سایر موارد می باشد. این مقاله با هدف بررسی مدل سازی توربین های بادی صورت گرفته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم