• بررسی تاثیر مدیریت استراتژیک استعداد بر تغییر سازمانی ( مورد مطالعه: آموزش و پرورش منطقه 4 تهران)

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/26
    • تعداد بازدید: 153
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی تاثیر مدیریت استراتژیک استعداد بر تغییر سازمانی ( مورد مطالعه: آموزش و پرورش منطقه 4 تهران )

    هدف این پژوهش تعیین تاثیر مدیریت استراتژیک استعداد بر تغییر سازمانی در آموزش و پرورش منطقه 4 تهران است. برای نیل به این هدف، پس از مطالعه و بررسی یافته های پژوهش های پیشین در قالب مبانی تئوریک تحقیق، چارچوب مورد نظر ارائه می گردد. روش پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر گردآوری داده ها در زمره تحقیقات توصیفی -همبستگی محسوب می گردد. به منظور بررسی میدانی در تحقیق حاضر، از جامعه آماری شامل تمامی کارکنان آموزش و پرورش منطقه 4 تهران که تعداد آنها 500 نفر هستند استفاده گردیده است. برای نمونه نیز با توجه به فرمول کوکران تعداد 217  نفر انتخاب شد.

    ابزار گردآوری اطلاعات علاوه بر مطالعات کتابخانه ای، پرسشنامه استاندارد سوییم (2009) و دونهام (2016) است که روایی آن توسط خبرگان و پایایی آن از طریق روش آلفای کرونباخ 0.78 مورد تایید قرار گرفته است. برای تحلیل ابعاد چارچوب مفهومی جهت سنجش رابطه از ضریب همبستگی پیرسون، جهت سنجش تاثیر متغیرها از تحلیل رگرسیون استفاده گردید.

    یافته های تحقیق نشان می دهد که جذب استعداد بر تغییر سازمانی با ضریب پیرسون 0.793  تاثیر دارد، ارزیابی و کشف استعداد بر تغییر سازمانی با ضریب پیرسون 0.836 تاثیر دارد، توسعه، بهسازی و آموزش استعداد بر تغییر سازمانی با ضریب پیرسون 0.774 تاثیر دارد و حفظ و همسو سازی استعداد بر تغییر سازمانی با ضریب پیرسون 0.554 تاثیر دارد. بنابراین مدیریت استراتژیک استعداد بر تغییر سازمانی در آموزش و پرورش منطقه 4 تهران با ضریب پیرسون 0.994 تاثیر معناداری دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها