• ارزیابی مولفه های موثر بر ارتقاء کیفیت فضای معماری در کتابخانه های عمومی با تاکید بر سیستم های شهری ( مطالعه موردی: کتابخانه مرکزی ایلام )

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/26
    • تعداد بازدید: 254
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    ارزیابی مولفه های موثر بر ارتقاء کیفیت فضای معماری در کتابخانه های عمومی با تاکید بر سیستم های شهری ( مطالعه موردی: کتابخانه مرکزی ایلام )

    شناسایی، ارزیابی و اولویت دهی به معیارهای موثر در یک فضای معماری می تواند به تصمیم طراحان برای ارتقاء ارکان کیفی فضا موثر باشد. کتابخانه های عمومی به مثابه فضای معماری، به منظور ارتقاء دانش عمومی جامعه در جذب حداکثری مردم نقش موثری ایفا می کنند. پرسش این پژوهش، یافتن معیارهایی است که بتواند کیفیت فضای معماری کتابخانه مطلوب را ارتقاء بخشد. پژوهش حاضر با استفاده از روش هم بستگی، تحلیل عاملی و از نرم افزار spss20 و لیزرل نسخه 8 برای تعدیل شاخص های طراحی مطلوب صورت گرفته است.

    جامعه مورد بررسی در این پژوهش، کاربران کتابخانه مرکزی ایلام شامل بانوان و آقایان هستند که در بازه زمانی ۴ ماهه از طریق پرسش نامه، مورد مشاهده قرار گرفتند. براساس روش های آماری، حجم نمونه با مقدار 36۴ و از نوع نمونه گیری تصادفی ساده بود. نتایج این پژوهش آشکار ساخت از میان عوامل 21 گانه ارتقاء کیفیت فضا در کتابخانه، زیباشناختی، ادراک محیطی، مبلمان فضاها و ایمنی و امنیت به ترتیب مهمترین عواملی هستند که جهت طراحی قرائت خانه مطلوب تاثیر گذارند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها