• ارائه مدل استراتژیک تجارت سیار در کسب و کارهای الکترونیکی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/04/04
    • تعداد بازدید: 161
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    ارائه مدل استراتژیک تجارت سیار در کسب و کارهای الکترونیکی

    به کارگیری و استفاده از اقدامات الکترونیک در بسیاری از کشورها مزایای بسیاری همچون ارتقاء کیفیت خدمات ورزشی، کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی را دربر دارند. در این مقاله نیز سعی شده است ضمن بیان مفهوم تجارت سیار، مزایا و چالش‌های آن، راهکارهای مناسب جهت بهره‌گیری هرچه بهتر از این فناوری جدید بویژه بخش خصوصی ارائه گردد. این پژوهش بر اساس مطالعات کتابخانه‌ای و جستجوهای اینترنتی در پایگاه‌های داده‌ای معتبر همچون emerald, magiran, science direct و جست‌و‌جوی پیشرفته در گوگل صورت گرفته است.

    در این بررسی، متون داخلی و خارجی در زمینه کاربرد ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله ابزارهای بی سیم و موبایل، تجارت الکترونیک و تجارت سیار از سال 1996 تا 2022 مورد مطالعه قرار گرفتند. بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از تحقیقات پیشین، مدل استراتژیک تجارت سیار در کسب و کارهای الکترونیکی در این تحقیق ارائه شد.

    بر اساس نتایج به دست آمده و مدل ارائه شده می‌توان چنین بیان کرد که تجارت سیار به عنوان یکی از مدل‌های جدید کسب و کار الکترونیک در کشورهای در حال توسعه بسیار مناسب و کاربردی است با این روش سازمان‌هایی که در مناطق دور دست قرار دارند می توانند به مشتریان بالقوه بسیاری دسترسی یافته و به منافع ارزشمندی دست یابند. بکارگیری اثربخش مدل‌های کسب و کار الکترونیک در کشور نیازمند شناسایی فرصت‌ها و محدودیت‌ها، تدوین برنامه‌ریزی اصولی و مناسب با توجه به فاکتورهای اجتماعی و اقتصادی همراه با فراهم نمودن زیرساخت‌های تکنولوژیکی، ارتباطی و مخابراتی، حقوقی و اجرایی است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها