• تدوین استراتژی های توسعه کسب و کارهای خانوادگی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/04/04
    • تعداد بازدید: 168
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    تدوین استراتژی‌های توسعه کسب و کارهای خانوادگی

    در این پژوهش به تدوین استراتژی‌های توسعه کسب و کارهای خانوادگی پرداخته شد. جامعه تحقیق اساتید مدیریت کسب و کار، افراد متخصص و خبره در امر کسب و کار، مدیران و کارشناسان ادارات مرتبط با اشتغال و فعالان در حوزه کسب و کار خانوادگی در سطح کشور بودند که از بین آن‌ها نمونه گیری با روش گلوله برفی تا اشباع نظری ادامه یافت و با 17 نفر اشباع نظری حاصل شد. در پژوهش حاضر برای جمع‌آوری داده‌ها از مصاحبه نیمه‌ساختاریافته استفاده شد.

    برای دست‌یابی به اعتبار پژوهش ترکیبی از معیارهای درگیری پیوسته و طولانی مدت محققان، مشاهده مداوم، بازبینی همکاران، ذهنیت پیش‌رونده، مشارکت شرکت‌کنندگان و استفاده از منابع اطلاعاتی چندگانه مورد توجه محققان قرار گرفت. همچنین به منظور بررسی پایایی پژوهش، از روش توافق دو کدگذار و کدگذاری پژوهشگر در یک فاصله زمانی مشخص استفاده شد.

    برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار maxqda استفاده شد. نتایج حاصل نشان داد راهبردهای فرهنگی، مدیریتی و اقتصادی به عنوان استراتژی‌های توسعه کسب و کار خانوادگی از سوی متخصصان و خبرگان شناسایی شد. بر اساس نتایج تحقیق می‌توان چنین بیان کرد که از آنجا که توسعه کسب و کار خانوادگی در ایران، علاوه بر حل معضل بیکاری، اثرات مستقیم و غیرمستقیم در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور خواهد داشت، لزوم تغییر و تحول در ساختارهای موجود فرهنگی، مدیریتی و اقتصادی کشور در جهت تشویق خانواده‌ها به کسب و کار، بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها