• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/04/04
    • تعداد بازدید: 180
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    حسابداری انرژی در شرکت ها

    با توجه به اهمیت روز افزون توجه به منابع انرژی و جلوگیری از هدر رفت آنها، در این تحقیق با استفاده از روش فلسفی و رویکرد خردگرایانه و بررسی و مقایسه دو رویکرد حسابداری هزینه یابی انرژی سنتی آلمانی و حسابداری هزینه یابی جریان مواد و انرژی مشخص شد که هزینه یابی جریان مواد و انرژی می تواند به عنوان ابزاری جامع و دقیق برای شناسایی و تحلیل ناکارایی های انرژی به کار گرفته شود .

    بسیاری از رویکردهای حسابداری هزینه یابی محیط زیستی، به عنوان یک روش حسابداری برای بهبود فرایند تصمیم گیری های اقتصادی و زیست محیطی با در نظر گرفتن مصرف مواد و انرژی تلقی شود. در نتیجه این روش، جایگزینی برای روش حسابداری هزینه یابی انرژی سنتی و دانش هزینه یابی ایجاد شده ناشی از آن نبوده و نمی تواند باشد.

    به ویژه این که این روش نمی تواند اطلاعات مفیدی را برای تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری و برنامه ریزی تولید نوع و تعداد محصولات فراهم کند مفهوم هزینه‌یابی انرژی سنتی میتواند بسیاری از اطلاعاتی که حسابداری هزینه یابی جریان مواد و انرژی برای ارزیابی هزینه جریانات به آنها نیاز دارد را تامین کند. در نتیجه معقول بنظر می رسد که یک همبستگی و ارتباط متقابلی بین این دو رویکرد، شناسایی شده و مورد استفاده قرار گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها