• کژکارکردی پسامدرنیسم در فضای روشنفکران ایرانی نسل چهارم

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/04/07
    • تعداد بازدید: 137
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    کژکارکردی پسامدرنیسم در فضای روشنفکران ایرانی نسل چهارم

    نسل چهارم روشنفکری در ایران، درگیری عمیق تر و همه جانبه تری با پسامدرنیسم داشته است. این درگیری و اشتغال، هم در بعد عملی و هم در بعد فکری خود را نمایان ساخته است . شاید توجیه این روشنفکران این باشد که اگر دیروز، در عصر سیطره و گسترش مدرنیته و در تعطیلات تاریخ به سر میبردیم، امروزه نمی توانیم مجددا به تعطیلات دیگری برویم. غفلت از تحولات پسامدرنیسم، شاید به معنی از دست دادن بسیاری چیزها باشد.

    روشنفکری نسل چهارم در ایران، که پس از انقلاب اسلامی ایران پا به عرصه گذاشت، عموما در فضا و چارچوب پسامدرنیسم تنفس می کند و به فعالیت می پردازد. در مقاله پیش روبرآنیم که با واکاوی اندیشه و نظریات شماری از روشنفکران نسل چهارم ایرانی، به آشکار شدن این مسئله خواهیم پرداخت.

    که چگونه پسامدرنیسم در ایران، بر خلاف غرب، دارای کارکردی کژ و وارونه است. این مقاله ازنظر هدف بنیادی واز نظر روش توصیفی و ابزار به کار رفته در این مقاله از نوع اسنادی است. که از میان کلیه اسناد و متون مرتبط در این زمینه گردآوری و استخراج گردیده است. در این مقاله نشان دهیم که پسامدرنیسم چگونه در ایران به تثبیت و تصلب سنت یاری می رساند و مدرنیته ی تحقق نیافته در ایران را به زیر سوال می برد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها