• جایگاه تربیتی هنر سنت گرایانه در عصر مدرن

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/04/22
    • تعداد بازدید: 176
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    جایگاه تربیتی هنر سنت گرایانه در عصر مدرن

    در دورانی که چهره ی عالم ناقص و تک بعدی به تصویر کشیده شده و نگرش ها مادی گرایانه پرورش یافته، سنت گرایی درصدد آن است که چهره ی حقیقی عالم را از طریق هنر، بنمایاند. و با به کار بردن آن، حقایق دین را که به تاریکی گراییده احیاء کند. دینی که طریق صحیح زیستن را می آموزد، اکنون عوامل مختلفی باعث شده که صورتی نازیبا و غیر جذاب به خود بگیرد .

    مساله ی پژوهش حاضر این است که شرایط جامعه مدرن که بیشتر شئون آن، از جمله تعلیم و تربیت و هنر، برآمده و متاثر از ارزش های مدرن است، اندیشه و عمل سنت گرایی با همه ی اصول و اهدافش چرا و چگونه می تواند و باید احیاء شود؟ روش تحقیق، به صورت استنتاج و استنباط از محتوای سنت گرایی است.

    با توجه به نتایج پژوهش، میتوان به آثار تربیتی زیر اشاره کرد: هنر سنتی نظر انسان را جلب و جذب مراتب و لایه های زیبایی های عالم می کند، تفسیری زیباتر و جذابتر از دین ارائه می دهد،  قرائتی که سنت گرایان از دین دارند قرائتی عاشقانه است نه کاسب کارانه. هنر وسیله ای است که حقیقت درونمان فراموش نشود، وسیله ی انتقال حقیقت یا انعکاس قدسی است که سبب یادآوری افلاطونی است، به انسان حس وحدت می دهد، هنر حاوی معرفت و معنویت توامان است، باعث هماهنگی درونی ما می شود، تلطیف احساسات پرخاش گرایانه را به ارمغان می آورد که برای سلامت جامعه امری ضروری است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها