• بررسی رابطه بین ابعاد پنجگانه شخصیت و اضطراب کویید 19 با نقش میانجی سرسختی سلامت در پرستاران

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/04/22
    • تعداد بازدید: 99
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی رابطه بین ابعاد پنجگانه شخصیت و اضطراب کویید ۱۹ با نقش میانجی سرسختی سلامت در پرستاران

    هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ابعاد پنج گانه شخصیت و اضطراب کووید ۱۹ با میانجی گری سرسختی سلامت در پرستاران بود. روش این پژوهش همبستگی از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه پرستاران بیمارستان های امام خمینی(ره) و بوعلی شهر ساری در سال ۱3۹۹ ، به تعداد 723 نفر بود.

    در این پژوهش برای تعیین حجم نمونه با توجه به تعداد متغیرهای مشاهده شده و تخصیص ضریب 25 ( ۱۱ متغیر مشاهده شده در مدل که به ترتیب پنج متغیر در پرسشنامه نئو، دو متغیر در پرسشنامه اضطراب کووید ۱۹، چهار متغیر در پرسشنامه سرسختی سلامتی )، و با احتساب احتمال وجود پرسشنامه های ناقص ، 300 نفر به عنوان حجم نمونه به روش غیرتصادفی (در دسترس) انتخاب شدند.

    ابزارگرد آوری دادها پرسشنامه شخصیت مک کری و کاستا، پرسشنامه سرسختی سلامت گیبهارت و همکاران و پرسشنامه اضطراب کرونا علیپور و همکاران بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی مثل؛ میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر نمرات و آمار استنباطی، از معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار pls استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که بین ابعاد پنج گانه شخصیت و اضطراب کووید ۱۹ با میانجی گری سرسختی سلامت در پرستاران ارتباط معنی داری وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها