• بررسی نقش تعدیل کنندگی وضعیت اجتماعی اقتصادی در رابطه بین آموزش موسیقی با تمیز شنوایی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/04/23
    • تعداد بازدید: 176
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی نقش تعدیل کنندگی وضعیت اجتماعی اقتصادی در رابطه بین آموزش موسیقی با تمیز شنوایی

    مطالعات نشان می دهند که آموزش موسیقی و وضعیت اجتماعی اقتصادی کودک با یادگیری زبان مرتبط است. یادگیری زبان از بخشهای متفاوتی تشکیل شده است. تمیزشنوایی نقش مهمی در کسب زبان و بخصوص مهارت درک مطلب ایفا می کند. در این پژوهش ما به بررسی نقش تعدیل کنندگی وضعیت اجتماعی اقتصادی در رابطه بین مدت زمان آموزش موسیقی با تمیزشنوایی در کودکان پرداخته ایم.

    مطالعات پیشین انجام شده نشان می دهد که آموزش موسیقی در کودکی می تواند موجب پیشرفت در کسب زبان شود. بیشتر مطالعات انجام شده در این باره در کشورهای غربی صورت گرفته است و مطالعات زیادی در دیگر فرهنگ ها صورت نگرفته. تعداد 86 کودک بین 6 تا 10 سال که سابقه ای در آموزش موسیقی نداشته اند یا تجربه آموزش موسیقی بین 3 تا 72 ماه را داشتند به روش نمونه گیری در دسترس از آموزشگاه های موسیقی و مدارس سطح شهر مشهد در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند.

    جهت بررسی تمیزشنوایی در کودکان از هر کودک تست تمیزشنوایی وپمن و برای بررسی وضعیت اجتماعی اقتصادی، از والدین کودکان خواسته شد تا پرسشنامه وضعیت اجتماعی اقتصادی قدرت نما را پرنمایند. براساس یافته های این پژوهش، وضعیت اجتماعی اقتصادی، رابطه بین مدت زمان آموزش موسیقی و تمیز شنوایی را به طور معناداری تعدیل می کند. پژوهش حاضر نقش درنظر گرفتن تفاوت های فرهنگی و وضعیت اجتماعی اقتصادی را در بررسی رابطه بین مدت زمان آموزش موسیقی بر توانایی های زبانی انسان نشان می دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها