• راهکارهایی برای تنوع بخشی به محیط های یاددهی - یادگیری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/04/23
    • تعداد بازدید: 337
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    راهکارهایی برای تنوع بخشی به محیط های یاددهی - یادگیری

    محیط یادگیری زمینه فیزیکی یا مجازی است که یادگیری در آن اتفاق می افتد. موقعیت یادگیری و محیط آن از عوامل بسیار موثر یادگیری است. محیط ممکن است فیزیکی باشد مانند: نور، هوا، تجهیزات، و امکانات آموزشی. همچنین محیط می تواند عاطفی باشد اعم از: رابطه معلم با دانش آموز، رابطه دانش آموزان باهم، رابطه والدین باهم و... می توانند در یادگیری دانش آموز موثر باشد.

    برخورداری محیط آموزشی از همه امکانات، یادگیرنده را به کنجکاوی و تلاش برای یادگیری و حل مسائل ذهنی خود وا می دارد. اگر مجموعه عوامل موجود در محیط برای فرد برانگیزاننده و قابل درک نباشد، مسئله ی ذهنی او ایجاد نخواهد شد یا در صورت وجود مسئله توانایی حل آن را نخواهد داشت.

    محیط آموزشی باید چنان سازماندهی شود که یادگیرنده، با انگیزه وتفکر، فرصت تصمیم گیری درخصوص چگونگی دستیابی به اهداف آموزشی را داشته باشد.هدف از این پژوهش، بیان اهمیت محیط یاددهی - یادگیری و دارای تنوع بودن آن است. پیش از این، مطالعه جامعی در رابطه با متنوع بودن محیط های یادگیری صورت نگرفته و پژوهش های انجام شده مختصر و ناقص به این موضوع پرداخته اند. در این مقاله، از کتاب ها، مقاله ها و سایت های بسیاری استفاده شده است تا کمکی هرچند ناچیز، در جهت بهبود محیط های آموزشی و تعلیم و تربیت باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها