• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/04/26
    • تعداد بازدید: 193
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    شناسایی تجربه ترس کودکان دوره ابتدایی در مدرسه

    واکنش ترس، یکی از واکنش های حیاتی تلقی می شود که در جریان رشد کودک از تنوع گسترده ای برخوردار است. پدیده ترس جزو غرایز طبیعی انسان به شمار می رود که از آغاز تولد تا پایان زندگی با افراد همراه است. این پژوهش با هدف شناسایی ترسهای کودکان در دوره ابتدایی انجام شده است و برای پاسخ به این سوال شکل گرفته است که کودکان در دوره ابتدایی چه نوع ترس هایی را تجربه می کنند ؟ پژوهش حاضر، با روش تحلیل محتوای کیفی انجام شده است که با رویکرد کیفی می باشد.

    روش نمونه گیری، روش دردسترس و روش گردآوری داده ها با استفاده از مصاحبه است. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان شهر تهران هستند و نمونه آماری در این پژوهش ۱۴ نفر از دانش آموزان پایه های اول تا ششم ابتدایی در سطح شهر تهران اند و حجم نمونه آماری در این پژوهش، ۱۴ نفر است که ۲ نفر کلاس اول، ۲ نفر کلاس دوم ، ۴ نفر کلاس سوم ، ۴ نفر کلاس چهارم، ۱ نفر کلاس پنجم، ۲ نفر کلاس ششم هستند.

    مشاهده میزان ترس در دانش آموزان دختر از دانش آموزان پسر بیشتر است، طبق مصاحبات صورت گرفته دانش آموزان تا پایه سوم ابتدایی کمتر دچار ترس و اضطراب های ناشی از مدرسه شده اند و در مقاطع تحصیلی بالا تر ترس و نگرانی ها را بیشتر حس کرده اند. دانش آموزان علاوه بر سن و جنس تا میزان زیادی تحت تاثیر محیط مدرسه و خانواده هایشان هستند .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها