• کاربرد روش های خلاقانه ی تدریس توسط معلمان و تاثیر آن در بهبود عملکرد تحصیلی، انگیزش و نوآوری دانش آموزان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/02
    • تعداد بازدید: 170
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    کاربرد روش های خلاقانه ی تدریس توسط معلمان و تاثیر آن در بهبود عملکرد تحصیلی، انگیزش و نوآوری دانش آموزان

    در نظام تعلیم وتربیت، میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، یکی از شاخص های مهم این حوزه است.در حال حاضر موضوع پیشرفت تحصیلی بعنوان اساسی ترین مقوله تعلیم و تربیت در نظام آموزش و پرورش در سراسر جهان می باشد. که توجه بسیاری از صاحب نظران و محققان آموزشی را به خود جلب نموده است، تحقیقات انجام شده در سالیان اخیر، نشان می دهد، عوامل بسیاری در موفقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثراست از جمله مهمترین این عوامل می توان به نقش خانواده ، معلمان ،همسالان، مدرسه، برنامه های درسی ،عوامل محیطی و... اشاره نمود، اما از میان این عوامل، نقش معلم در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نسبت به سایر عوامل دیگر پررنگ تر و حائز اهمیت تر است.

    هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر خلاقیت معلم بر انگیزه یادگیری و پیشرفت دانش آموزان می باشد و علاوه بر این هدف تحقیق حاضر این است که به بررسی تاثیر خلاقیت معلم در کلاس درس و پیامدهای آن بردانش آموزان پرداخته شود و نتایج تحقیق به سایر افراد ارائه شود. تحقیق از نوع کیفی است و به شیوه پژوهش روایی انجام شده، بنابراین نتایج آن قابلیت تعمیم پیشگویانه را دارد.

    روایت این مقاله بر اساس مشاهدات حاصل از دیده ها و شنیده هایی از یک دانشجو معلم در مدرسه شکل گرفته است؛ و اطلاعات به شیوه کتابخانه ای جمع آوری شده است. اهداف ویژه تحقیق عبارتند از: تاثیر خلاقیت معلم بر علاقه دانش آموزان به درس و مدرسه، تاثیرخلاقیت معلم بر شکوفایی خلاقیت دانش آموزان و تاثیر محیط اجتماعی بر انگیزه یادگیری و پیشرفت دانش آموزان. با توجه به اطلاعاتی که گردآوری شد، خلاقیت معلم بر انگیزه یادگیری و پیشرفت دانش آموزان تاثیرگذار می باشد. اما با وجود اهمیت این موضوع، به علت های مختلف تاکنون کمتر به پژوهش و مطالعه بنیادی و برنامه ریزی در زمینه پرورش خلاقیت دانش آموزان، پرداخته شده است و این درحالی است که به شدت به نسلی خلاق و نوآور نیازمندیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها