• بررسی کیفیت مراقبت های دوران بارداری از دیدگاه گیرندگان خدمات با استفاده از الگوی سروکوال در زمان پاندمی کووید 19 در مراکز جامع سلامت شهر سنندج

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/04
    • تعداد بازدید: 80
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی کیفیت مراقبت های دوران بارداری از دیدگاه گیرندگان خدمات با استفاده از الگوی سروکوال در زمان پاندمی کووید 19 در مراکز جامع سلامت شهر سنندج

    زمینه و هدف: مراقبت های دوران بارداری به اجرای صحیح و دقیق اصولی اطلاق می گردد که با هدف حفظ حاملگی سالم از نظر سلامت جسمی و پیامدهای مطلوب روحی برای مادر، نوزاد و خانواده انجام می شود. باتوجه به اینکه سلامت و پیشرفت هر جامعه تا حدود زیادی بر سلامت زنان استوار است، این مطالعه با هدف تعیین کیفیت مراقبت های دوران بارداری از دیدگاه گیرندگان خدمات با استفاده از الگوی سروکوال در زمان پاندمی کوید 19 در مراکز جامع سلامت شهر سنندج انجام شد.

    روش بررسی : در این مطالعه توصیفی تحلیلی 400 نفر از زنان مراجعه کننده به مراکز جامع سلامت شهر سنندج جهت دریافت مراقبت های دوران بارداری مورد مطالعه قرار گرفتند. روش نمونه گیری به صورت نمونه گیری به صورت خوشه ای ( خوشه 10تایی) می باشد. از هرکدام از مراکز مذکور 4 خوشه ( 40 زن باردار) انتخاب می شود. برای انتخاب خوشه ها از سامانه سیب و انتخاب عدد تصادفی استفاده می شود . برای گردآوری داده ها از پرسشنامه سروکوال استفاده شد.

    یافته ها: در همه ابعاد پنجگانه کیفیت خدمات، شکاف منفی کیفیت وجود داشت. بیشترین میانگین این شکاف در بعد ملموسات (1.44-) و کمترین میانگین در بعد همدلی (0.02-) است.

    نتیجه گیری: براساس نتایج، میان سطح انتظارات و ادراکات دریافت کنندگان مراقبت های دوران بارداری در زمان پاندمی کووید 19 فاصله وجود دارد. انتظارات گیرندگان خدمات فراتر از ادراکات آنها از وضعیت موجود بوده و هنوز فضای زیادی برای بهبودی و اصلاح به منظور نیل به رضایت گیرندگان خدمات و ارائه خدمات بهداشتی - درمانی مطلوب وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها