• مروری بر اهمیت سقوط قیمت سهم و نقد شوندگی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/05
    • تعداد بازدید: 170
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    مروری بر اهمیت سقوط قیمت سهم و نقد شوندگی

    نقد شوندگی از جنبه های حیاتی معامله اوراق بهادار است ویکی از فاکتورهایی است که تاثیر قوی بر قیمت سهام دارد. در واقع نقدشوندگی یک ورقه سهام به معنای امکان فروش سریع آن است. هرچقدر سهمی را بتوان سریع تر و با هزینه کمتری به فروش رساند، آن سهم از نقدشوندگی بالاتری برخوردار است . خطر سقوط قیمت سهام نیز یک تغییر با اهمیت و غیرمعمول منفی در قیمت سهام است که در سطح بازار واگیردار بوده و بدون وقوع یک حادثه مهم اقتصادی روی می دهد .

    پژوهش زیادی درباره ی سقوط قیمت سهم و نقش آن انجام نشده است. هاتن و همکاران (2009) ، به موضوع سقوط قیمت سهم پرداخته اند. کیم و ژانگ ( 2010 ) ، برای محاسبه متغیر وابسته ریسک سقوط قیمت سهام از دو معیار چولگی منفی بازده ( nsckew ) متغیر موهومی احتمال سقوط قیمت سهام و معیار ( crash ) سهام استفاده کرده اند .

    معیار اول، معیار اصلی پژوهش است که به دلیل ماهیت موهومی آن در آزمون ها از رگرسیون لجستیک استفاده شده است . معیار دوم بنا به ماهیت آن که از نوع کمی پیوسته است، صرفا برای انجام آزمون اضافی و برای تائید بیشتر نتیجه حاصل از مدل رگرسیون اول به کار رفته است؛ ازاین رو، برای بررسی آن از رگرسیون خطی استفاده کرده اند . این پژوهش به روش کتابخانه ای به بررسی مروری بر اهمیت سقوط قیمت سهم و نقد شوندگی پرداخته است .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها