• نقش مسئولیت اجتماعی در اعتماد و رضایت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/11
    • تعداد بازدید: 139
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    نقش مسئولیت اجتماعی در اعتماد و رضایت

    در دنیای رقابتی امروز خلق اعتماد و توجه به رضایت مشتریان امری حیاتی برای ماندگاری سازمانها محسوب می شود. از این رو توجه به مسئولیت اجتماعی از سوی سازمانها در راستای خلق اعتماد میان مشتریان روزبه روز در حال افزایش است. مسئولیت اجتماعی سازمان، حرکتی فراتر از حداقل الزامات قانونی است که به صورت داوطلبانه پذیرفته شده است که می تواند بر مشتریان تاثیر مثبتی بگذارد و انها را به همکاری با سازمان ترغیب نماید.

    از سوی دیگر اعتماد و رضایت دو رکن اصلی برای هر سازمانی است که می خواهد به اهداف مالی و غیر مالی خود برسد. رضایت وجود یک احساس مثبت است که در مصرف کننده یا دریافت کننده ایجاد می شود. این احساس به واسطه برآورده شدن انتظارات مشتری و عملکرد عرضه کننده به وجود می آید. هدف این پژوهش بررسی نقش مسئولیت اجتماعی در اعتماد و رضایت است.

    از آنجایی که اعتماد یک پیوند مهم را در مشتریان ایجاد می کند، یکی از عوامل تعیین کننده در رضایت مشتری است. کسب رضایت مشتریان قبل از به دست آوردن اعتماد آنها بسیار دشوار است. در این زمینه، اعتماد نیز بر رضایت مشتری تاثیر می گذارد. یافته های تحقیق حاکی از آن است که مسئولیت اجتماعی بر رضایت، اعتماد تاثیر مثبت و معنی داری دارد و در این بین تاثیر مسئولیت اجتماعی بر رضایت بیش تر می باشد و اهمیت بیشتری پیدا کرده است .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها