• صدای خاموش راهکارهایی برای غلبه بر کمرویی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/11
    • تعداد بازدید: 218
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    صدای خاموش راهکارهایی برای غلبه بر کمرویی

    انسان ها به طور ذاتی از این که مورد قضاوت قرار بگیرند واهمه دارند و سعی دارند از این موقعیت بگریزند. اولین راه قضاوت دیگران هم گفتگو در اولین ارتباط است. انسان های کم رو و کم حرف بیشتر و شدیدتر از سایرین از این برقراری ارتباط ترس دارند. ترس از برقراری ارتباط با دیگران یکی از عوامل ذهنی تاثیرگذار روانی و اجتماعی است که جنبه های منفی آن می تواند در تمام زندگی انسان مشهود باشد .کمرویی همواره با ناتوانی از کنار آمدن با زندگی اجتماعی ، خانوادگی و حرفه ای مشخص می شود که می تواند به صورت کاهش حرمت نفس، اضطراب و احساس تنهایی و طردشدگی توسط دیگران بروز کند.

    کم حرفی معمولا از سنین کودکی و تحت تاثیر محیط و اجتماع در انسان نمودار می شود و در صورتی که اصلاح نشود می تواند تا بلوغ و بزرگسالی ادامه پیدا کند و فرد را بامشکلات جدی روبرو سازد. این پژوهش شامل معرفی کم حرفی به عنوان یکی از بارزترین آثار کمرویی کودکان ، تاثیر آن در زندگی کودکان، راه های کاهش کم حرفی وعوامل افزایش دهنده و کاهش دهنده کم حرفی می باشد. تعاریف و راهکارهای اشاره شده در این تحقیق برگرفته از مقالات معتبر علمی و کتاب های مورد وثوق از اندیشمندان حوزه روانشناسی است.

    نتایج حاصل از این پژوهش به خوبی نشان داد که کم حرفی و کمرویی در کودکان قابل درمان است و مشروط به این که به عنوان یک مشکل روانی پذیرفته شود و با راهکارهای علمی وتجربه شده سعی در رفع گام به گام آن باشد. عدم درمان این معضل می تواند در زندگی شخصی و کاری آینده فرزندان و نحوه تعامل ایشان با اجتماع تاثیر زیادی داشته باشد . دانشمندان حوزه های روانشناسی دریافته اند که با برخی تمرینات ذهنی و رفتاری می توانند اثرات کم رویی و کم حرفی را در افراد و به ویژه از کودکی کاهش دهندو به فرد مددجو کمک کنند تا زندگی عادی تری داشته باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها