• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/11
    • تعداد بازدید: 189
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    مروری اجمالی بر بهبود خط توزیع برق

    شبکه های توزیع برق، از مهمترین بخش های خدمات بوده و اصلی ترین وظیفه این بخش، تامین برق مطمئن و پایدار است؛ مشکلاتی که در خصوص اطلاعات مکان مرجع مانند عدم دقت، عدم امکان کنترل اطلاعات و عدم دسترسی سریع به اطلاعات وجود دارد، جزء مشکلات فنی به شمار می آیند. پیچیدگی بهنگام سازی اطلاعات، پیچیدگی های مرتبط با ذخیره سازی اطلاعات و فرسودگی آنها، از این قاعده مستثنی نیستند.

    شبکه های توزیع برق شهری، از بخش های مختلف و تجهیزات فراوانی تشکیل شده اند؛ با تغییر ساختار در شرکت های توزیع برق، مدیریت تلفات انرژی، یکی از اقدامات مهم افزایش کارایی شبکه است؛ بر این اساس، پایش تلفات فنی و برنامه ریزی استراتژیک برای کاهش تلفات، از اهداف اصلی مدیر دارایی خواهد بود؛ از طرفی برای پایش تلفات، استفاده از روش های متداول سنجش و تخمین تلفات شبکه، از اهداف اصلی مدیر دارایی خواهد بود. شرکت های توزیع خصوصی (disco) سعی دارند با کاهش تلفات شبکه های خود، هزینه کمتری بابت خرید انرژی از بازار صرف نمایند و بازاریابی بهینه، یکی از ارزان ترین روش ها جهت رسیدن به این هدف می باشد.

    استفاده بهینه از انرژی و ممانعت از هدررفت آن، یکی از اهداف مهم در رسیدن به توسعه پایدار هر کشور است؛ در این راستا، از فناوری های تولید همزمان برق و حرارت که برق و یا توان مکانیکی را تولید نموده و حرارت اضافی را برای مصارف مختلف از جمله گرما و سرمایش بازیافت می کنند، استفاده می شود؛ هدف این تحقیق، مروری اجمالی بر چند مقاله و بررسی روش های پیشنهادی آنها در زمینه های ذکر شده می باشد. در ابتدا در بخش مقدمه، توضیحی درباره مشکلات و روش های بیان شده برای خط توزیع پرداخته شده و سپس در بخش های بعدی، راه حل های پیشنهادی ذکر شده است؛ در انتها نیز یک نتیجه نهایی از فواید هر یک آورده شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها