• استفاده از شبکه های اجتماعی و رابطه آن با گرایش به آسیب های اجتماعی (مطالعه موردی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان ملکان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/25
    • تعداد بازدید: 169
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    استفاده از شبکه های اجتماعی و رابطه آن با گرایش به آسیب های اجتماعی (مطالعه موردی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان ملکان)

    تحقیق حاضر به بررسی میزان و نوع استفاده از شبکه های اجتماعی و رابطه آن با گرایش به آسیب های اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهرستان ملکان می پردازد. از نظر گردآوری داده ها یک بررسی پیمایشی -میدانی است. جامعه آماری تحقیق حاضر، دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان است که جمعا 3200 دانش آموز را شامل می گردد. برای انتخاب نمونه از فرمول کوکران با ضریب خطای 5 درصد استفاده شد و تعداد 333 نفر دانش آموزان مقطع متوسطه به روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزارگردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته خواهد بود؛ که اعتبار آن از طریق اعتبار صوری و توسط متخصصان امر و پایایی از آلفای کرونباخ محاسبه و تایید شده است.

    برای آزمون فرضیه ها از همبستگی پیرسون و همبستگی مجذور تحلیل واریانس استفاده شد. یافته های پژوهش نشانگر آن است که"بین میزان و نوع استفاده ازشبکه های اجتماعی و گرایش به آسیب های اجتماعی دانش آموزان رابطه وجود دارد. بین میزان استفاده ازشبکه های اجتماعی با گرایش به ناهنجاری های جنسی، گرایش به ضرب و شتم، گرایش دانش آموزان به سیگار رابطه وجود دارد. همچنین بین نوع استفاده ازشبکه های اجتماعی ، گرایش به ناهنجاری های جنسی، گرایش به ضرب و شتم و گرایش دانش آموزان به سیگار رابطه وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها