• بررسی عوامل موثر بر انگیزه و مشارکت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در فعالیت های فرهنگی از دیدگاه دانشجو معلمان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/31
    • تعداد بازدید: 132
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی عوامل موثر بر انگیزه و مشارکت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در فعالیت های فرهنگی از دیدگاه دانشجو معلمان

    هر کشور برای توسعه و ترقی نیازمند انجام فعالیت های فرهنگی سازمان یافته است. با توجه به این که دانشجویان به عنوان نیروهای پویا و آینده ساز در هرجامعه شناخته می شوند ، بنابراین عوامل موثر بر انگیزه و مشارکت دانشجویان به انجام فعالیت های فرهنگی و ارائه راهکارهای لازم در بین آنها ضرورت دارد. با توجه به ماهیت دانشگاه فرهنگیان و رسالت دانشجویان در تربیت نسل های آینده کشور، توجه به فرهنگ و تقویت روحیه فرهنگی برای انجام فرهنگ اثربخش در راستای تربیت معلم فرهنگ محور حائز اهمیت است.

    این پژوهش به دنبال بررسی عوامل موثر بر میزان مشارکت و بالارفتن انگیزه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان یزد در فعالیت های فرهنگی خواهد بود. روش انجام این تحقیق ، از نظر ماهیت کمی ، از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع آوری داده ها توصیفی پیمایشی خواهد بود. جامعه آماری در این تحقیق کلیه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان یزد سال تحصیلی 1400 - 1399 خواهد بود.

    حجم نمونه براساس فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای برای انتخاب افراد استفاده خواهد شد. در این تحقیق از ابزار پرسشنامه محقق ساخته (خودسنجی معلمان) برای اندازه گیری انگیزه و مشارکت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در فعالیت های فرهنگی با مقیاس لیکرت استفاده خواهد شد. روایی آن توسط اساتید صاحب نظر و متخصص تایید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ برآورد خواهد گردید. نتایج نشان می دهد که عوامل فردی، نحوه ارائه خدمات فرهنگی، ساختاری و اداری ، درون و برون سازمانی می تواند بر انگیزه و مشارکت دانشجو معلمان موثر باشد و نقش مهمی را در آموزش و پرورش داشته باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها