• بررسی دینی شبکه های اجتماعی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/31
    • تعداد بازدید: 96
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی دینی شبکه های اجتماعی

    به مجموعه ای از افراد که به صورت گروهی با یکدیگر ارتباط داشته و مواردی مانند اطلاعات، نیازمندی ها، فعالیتها و افکار خود را به اشتراک می گذارند، شبکه های اجتماعی می گویند. شبکه های اجتماعی نقش پر رنگی در دنیای امروز دارند و نمی توان آنها را نادیده گرفت. این شبکه ها شرایط جدیدی را در زندگی انسان به وجود آورده اند، به گونه ای که بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد تاثیر می گذارند و از آن جایی که دین در همه ی ابعاد زندگی افراد جاری می شود ، لازم است قواعد رفتاری و اخلاقی فعالیت در شبکه های اجتماعی از منظری دینی بازتولید شود.

    هدف از این پژوهش بررسی دینی شبکه های اجتماعی می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی کاربری می باشد. از نظر روش توصیفی از نوع اسنادی می باشد. جامعه پژوهش کلیه منابعی است که در زمینه اهداف دینی شبکه های اجتماعی می باشد. از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شده است به این صورت که منابعی که در دسترس پژوهشگر بوده به عنوان نمونه در نظر گرفته شده است.

    روش جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای و با مرور منابع فارسی و انگلیسی می باشد. روش به این صورت می باشد که ابتدا منابع و مقالات مرور و بررسی شده و سپس با روش کیفی و توصیفی به جمع بندی و ارائه مطالب مرتبط با هدف پژوهش پرداخته شده است. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که بررسی آسیب های شبکه های اجتماعی با نگاهی به معارف اسلام از سه منظر: رعایت حریم خصوصی، رعایت هنجارهای اخلاقی در فضای مجازی و لزوم رعایت عفت فردی و اجتماعی بیان گردیده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم