• نقش نوآوری سازمانی بر چابکی سازمانی با نقش میانجی تعهد سازمانی و عدم تمایل به ترک سازمان (مورد مطالعه: کارکنان آموزش و پرورش)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/31
    • تعداد بازدید: 158
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    نقش نوآوری سازمانی بر چابکی سازمانی با نقش میانجی تعهد سازمانی و عدم تمایل به ترک سازمان (مورد مطالعه: کارکنان آموزش و پرورش)

    پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش نوآوری سازمانی بر چابکی سازمانی با نقش میانجی تعهد سازمانی و عدم تمایل به ترک خدمت انجام شد. پژوهش حاظر بر اساس هدف تحقیقی کاربردی و و به لحاظ زمانی، پژوهشی مقطعی و از لحاظ شیوه گردآوری داده ها یک تحقیق کمی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارکنان آموزش و پرورش 3 ناحیه شهر کرمانشاه در سال 1400 به ترتیب ناحیه یک با 2935 نفر، ناحیه دو با 2512 نفر و ناحیه سه با 4058 نفر و جمعا 9505 نفر بودند.

    در این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی ساده و براساس فرمول کوکران به تعداد 369 نفر استفاده شد. سطح چابکی سازمانی 2 / 69 %، میزان عدم تمایل به ترک خدمت تقریبا 64 %، مقدار تعهد سازمانی 4 / 70 % و نوآوری سازمانی از دیدگاه کارکنان 59 % بود. نتایج حاصل از تحلیل معادلات ساختاری با نرم افزار pls نشان داد که نوآوری سازمانی با میانجی تعهد سازمانی بر چابکی سازمانی اثر گذاشت و همچنین با میانجی عدم تمایل به ترک خدمات، چابکی سازمان را تبیین نمود. از طرفی نوآوری سازمانی به صورت مستقیم بر چابکی سازمانی، بر تعهد سازمانی و عدم تمایل به ترک خدمت تاثیر گذاشت و چابکی سازمانی، تحت تاثیر عدم تمایل به ترک خدمت و تعهد سازمانی بود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها