• ضرورت سواد یادگیری مادام العمر برای معلمان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/31
    • تعداد بازدید: 356
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    ضرورت سواد یادگیری مادام العمر برای معلمان

    با پیچیده تر شدن روز افزون جوامع امروزی، رسالت سازمانها برای برآوردن انتظارات جوامع، حساس تر و مهم تر می شود. به طوری که می توان اذعانکرد که دنیای ما دنیای سازمان هاست و آنچه امروز در بین اهل فن وبه اتفاق نظر به یقین تبدیل شده، نقش اساسی نیروی انسانی به عنوان عامل گرداننده اصلی سازمان هاست.

    به عبارت دیگر، انسان ها به کالبد سازمان جان می دهند. امروزه پژوهشگران رفتار سازمانی مثبت نگر آن دسته از عوامل مانند اشتیاق شغلی کارکنان را که قابل اندازه گیری تغییر و بهبود هستند را مورد مطالعه قرار می دهند با این هدف که از طریق مداخله در سازمان بتوان عملکرد معلمان را افزایش دهند. اطلاعات و فناوریِ به سرعت در حال تغییر، مستلزم مهارتهای فزاینده و سطح بالای سواد اطلاعاتی برای جستجو، بازیابی ارزیابی و استفاده از اطلاعات است.

    معلمان با ارائه فرصت های متنوع یادگیری و استفاده خردمندانه از اطلاعات برای دانش آموزان، در این باره نقش کلیدی ایفا می کنند. معلمان برای فعالیتهای تولید دانش خود و تسهیل یادگیری دانش آموزان در کلاس، نیازمند شناخت جامع سواد اطلاعاتی هستند، زیرا این شناخت در نهایت دانش آموزان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بسیاری از نظریه پردازان ادعا کرده اند امروزه عصر اطلاعات حاکم است. در دنیای امروز، اطلاعات نقش کلیدی ایفا می کنند و بخش جدایی ناپذیر تمامی فعالیت های بشر هستند.

    اطلاعات در کار تحقیق، توسعه و آموزش اهمیت حیاتی و ضروری دارد و به طور مرتب نیاز است. امروزه می توانیم بگوییم اطلاعات با سرعت و حجم بیشتری نسبت به گذشته در دسترس است و بسیاری از فعالیت های روزانه ما به واسطه فناوری های ارتباطی - اطلاعاتی، با سرعت بیشتری انجام می شود. در این موقعیت، افراد اطلاعات را به طور متفاوت درک و استفاده می کنند. فناوری های ارتباطی - اطلاعاتی در همه جا حاضرند. فقط کارایی فرد در توانایی کسب و پردازش اطلاعات کیفی، حیاتی و ضروری است. آنچه مورد نیاز است روشی برای شناخت این همه اطلاعات است و سواد اطلاعاتی به عنوان راهکار استفاده موثر از اطلاعات معرفی شده است. در تعریف فرهنگستان زبان فارسی، سواد اطلاعاتی، مهارت های دستیابی و درک و ارزیابی و استفاده از منابع اطلاعاتی برای حل مسائل و تصمیم گیری های موثر است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها