• بررسی تاثیر ارتباطات سیاسی و هزینه تحقیق و توسعه بر نوآوری های حسابداری مدیریت (مطالعه موردی: سازمان شهرداری شهر شیراز)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/02
    • تعداد بازدید: 128
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی تاثیر ارتباطات سیاسی و هزینه تحقیق و توسعه بر نوآوری های حسابداری مدیریت (مطالعه موردی: سازمان شهرداری شهر شیراز)

    در شرکت ها، بررسی عوامل موثر بر پذیرش نوآوری های حسابداری مدیریت از اهمیت زیادی برخوردار هست. از این رو، این تحقیق با هدف بررسی ارتباطات سیاسی و هزینه تحقیق و توسعه بر نواوری های حسابداری مدیریت در شهرداری شهر شیراز انجام شده است. برای این منظور، 43 نفر از کارکنان اداری این سازمان به تصادف انتخاب گردید. ابزار گرداوری داده ها ، پرسشنامه و نظرسنجی می باشد. برای ارزیابی ارتباطات سیاسی مدیران ارشد سازمان در چند بعد فردی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی استفاده شده است.

    روایی و پایایی ابزار تحقیق مورد بررسی و تایید قرار گرفت. تحلیل داده ها در نرم افزار اماری لیزرل (معادلات ساختاری) نسخه 8 انجام گردید. نتایج تحقیق نشان داد که ارتباطات سیاسی بر هزینه تحقیق و توسعه تاثیر معناداری دارد اما این متغیر تاثیر معناداری بر روی نواوری های حسابداری مدیریت ندارد این در حالی است که هزینه های تحقیق و توسعه بر نوآوری های حسابداری مدیریت تاثیر معناداری دارد. همچنین نتایج تخمین مدل نشان داد که ارتباطات سیاسی از طریق هزینه تحقیق و توسعه بر نواوری های حسابداری مدیریت تاثیر معناداری دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها