• حسابداری مدیریت برای مدیران مالی و بودجه

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/02
    • تعداد بازدید: 298
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    حسابداری مدیریت برای مدیران مالی و بودجه

    حسابداران مدیریت باید بتوانند اطلاعات لازم برای کمک به انتخاب بهترین استراتژی رقابتی شرکت را فراهم آورند . به علاوه آنها باید در طول فعالیت شرکت اطلاعات دقیق، مربوط و به موقع در خصوص مدیریت هزینه، نحوه عملکرد شرکت و میزان دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در بیانیه استراتژی و نیز چشم انداز آتی شرکت در اختیار مدیران قرار دهند.

    در این مقاله مروری به اهمیت و ضرورت، تعریف حسابداری مدیریت و کاربردهای آن، حسابداری مدیریت و چالش های پیش روی حسابداری مدیریت وبودجه و اصول بودجه و در نهایت به اهمیت و ضرورت حسابداری مدیریت برای مدیران مالی و بودجه پرداخته می شود. حسابداری مدیریت در حال حاضر با چالش های زیادی از جمله جهانی شدن، تمرکز مشتری و ابزارهای حسابداری مدیریت، تغییرات سریع در فناوری روبرو بوده و انتظار می رود که با تغییرات سریع در محیط کسب و کار سازگار شود.

    سازمان ها و شرکت ها، حسابداران مدیریت کارآمدی را می خواهند که بازوی اصلی مدیریت شوند و چالش های مهیج پیش رو در قرن بیست و یکم را بپذیرند و در مقابل آن ها واکنش های سریع نشان ندهند هدف اصلی در این مقاله بررسی فاکتورهای سازمانی و محیطی است که امروزه حسابداران مدیریت را با چالش مواجه ساخته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها