• بررسی تاثیر پریشانی مالی بر مدیریت سود با توجه به نقش تعدیلی کنترل داخلی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/03
    • تعداد بازدید: 100
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی تاثیر پریشانی مالی بر مدیریت سود با توجه به نقش تعدیلی کنترل داخلی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    این پژوهش تاثیر پریشانی مالی بر مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی با توجه به نقش تعدیلی کنترل داخلی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار داد. پژوهش از جهت هدف، کاربردی و از لحاظ نوع پژوهش، پس رویدادی و روش استنتاج آن استقرایی و از نوع همبستگی می باشد.

    جامعه آماری شرکت های منتخب پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی یک دوره 5 ساله بین سال های 1399 - 1395 می باشد و اطلاعات مربوط به 143 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران جمع آوری و انتخاب گردید. از شیوه های آماری با استفاده از نرم افزار ایویوز اقدام به تجزیه و تحلیل شده است.

    نتایج آماری نشان داد پریشانی مالی بر مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تاثیر معناداری دارد. در طرف دیگر کنترل داخلی در تاثیر پریشانی مالی بر مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی نقش تعدیلی ندارد. می توان گفت شرکت هایی که سطح پریشانی مالی بالاتری دارند تمایل به مدیریت سود تعهدی بیشتر دارند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها