• نقش دانش ایمنی، نگرش ها و رفتارها در کاهش خطر غرق شدن آب

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/03
    • تعداد بازدید: 211
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    نقش دانش ایمنی، نگرش ها و رفتارها در کاهش خطر غرق شدن آب

    این تحقیق با هدف بررسی نقش دانش ایمنی، نگرش ها و رفتارها در کاهش خطر غرق شدن آب انجام گرفت. جامعه پژوهش، کلیه  دانش آموزان پسر متوسطه مدارس تهران بودند. نمونه مورد بررسی مدارس پسرانه منطقه 11 شامل 400 نفر بود که 243 نفر در گروه بدون سابقه غرق شدگی و 157 نفر دارای سابقه غرق شدگی بودند. جهت گردآوری داده های تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید که به منظور بررسی اعتبار ابزار، پرسشنامه در کلاسی متشکل از 28 دانش آموز توزیع و آلفای کرونباخ به دست آمد.

    آزمون فرضیه و تحلیل داده ها توسط آزمونهای آماری خیدو، و t مستقل انجام گرفت. نتایج تحقیق درخصوص بررسی میزان نقش عوامل اجتماعی فرهنگی در افزایش خطر غرق شدن در آب، فقط برای کسانی که به تنهایی به شنا می رفتند معنادار بود. همچنین رفتارهای افراد در افزایش خطر غرق شدن آب نقش ندارد.

    درخصوص شیوه نجات افراد در حال غرق شدن و آشنایی با احیای قلبی تنفسی نشان داد که میزان آشنایی در گروه دارای سابقه به شکل معناداری بیشتر بود . شناسایی عوامل دخیل در ادراک خطر در میان جوانان، همراه با تفاوتهای موجود در شناخت و گرایش های آنان می تواند شواهد توجیهی قوی را درباره علت اینکه برخی از جوانان در خطر غرق شدن بزرگتری نسبت به دیگران هستند فراهم کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها