• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/06
    • تعداد بازدید: 266
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    پژوهشی بر کنترل کیفیت خودروها

    امروزه با پیشرفت صنایع و تکنولوژی می توان گفت که کیفیت محصول یکی از مهمترین عوامل برای تامین نیازهای مشتریان می باشد و کنترل کیفیت امروزه در تمام صنایع با اهمیت زیادی مورد نظر و مطرح بوده و به کار گرفته می شود. معمولا قیمت و کیفیت، دو عامل تعیین کننده در خرید کالاهای مورد نیاز مشتریان می باشند. بعد از خرید، مشتری قیمت محصول خریداری شده را تقریبا فراموش کرده، اما کیفیت، زمینه ای برای استفاده و یا تحسین از کالا مادامی که در اختیار صاحب آن است، خواهد بود.

    کیفیت، عامل تعیین کننده در محصول نه تنها برای مشتری بلکه برای سازنده آن نیز می باشد. مشتریان همواره در پی محصولاتی هستند که بتوانند نیازهای آنها را به طور مطمئن تحت بدترین شرایط، برآروده سازند و سازندگان باید بدین خواسته آنها، پاسخ مناسبی گویند؛ حال ما برای این وظیفه یعنی اطمینان کیفی چه باید کنیم؟ آیا کاربرد ایده های خوب به طور اتفاقی سبب ایجاد کارها به صورت مناسب می شود؟! به هیچ وجه، بلکه این امر سبب اتلاف انرژی خواهد شد؛ ما باید بر مبنای اطلاعات کیفی روزانه، قادر به تشخیص مشکلات فرآیند، علل و نحوه رفع آنها باشیم.

    در این مقاله، پس از ارائه تعریفی از کنترل کیفیت، به تاریخچه کنترل کیفیت، لزوم مدنظر داشتن آن و همچنین بهبود هزینه های کیفی خودرو، عوامل تاثیرگذار بر ارتقای کیفیت خودروها از جمله ظاهر، صدا و نویز، پروفیل های خودرو و.... پرداخته می شود؛ در پایان این پژوهش نیز نتایج و پیشنهادهایی برای مطالعات آینده، تنظیم شده است، به امید آنکه قدمی هر چند کوچک برای ارتقا و پیشرفت کشور عزیزمان ایران برداشته باشیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها