• منسوجات خود تمیز شونده در طراحی لباس پاکبانان استان همدان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/06
    • تعداد بازدید: 138
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    منسوجات خود تمیز شونده در طراحی لباس پاکبانان استان همدان

    این پژوهش با عنوان منسوجات خودتمیز شونده در طراحی لباس پاکبانان استان همدان باهدف امکان طراحی و تولید لباس کاربردی برای پاکبانان استان همدان با استفاده از منسوجات خود تمیز شونده متناسب با نیاز روزمره و رفع عیوب و ایرادات لباسهای فعلی انجام شده است تا زمینه پاسخ مناسبی برای پرسش اصلی این پژوهش که آیا استفاده از منسوجات خود تمیز شونده می توانند درزمینه پوشاک پاکبانان بسیار موثر و کارآمد باشند و باعث بهبود کارکردهای لباسهای فعلی شوند و کاهش هزینه ها ازجمله صرفه جویی در مصرف آب و شوینده ها و ... را به همراه داشته باشند را فراهم آورد.

    فرضیه پیشنهادی این است که با به کارگیری منسوجات خودتمیزشونده در لباس پاکبانان، نه تنها افراد از معرض ابتلا به بیماری های مختلف مصون نگه داشته می شوند؛ بلکه مانع ایجاد بوی نامطبوع، لکه و آلودگی و درنهایت موجب کاهش هزینه ها خواهیم شد. پژوهش حاضر از حیث روش، بر اساس مطالعات کتابخانه ای و تحقیقات میدانی و جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه و مصاحبه صورت پذیرفته است، لازم به ذکر است که نمونه های موردمطالعه به صورت هدفمند انتخاب شده اند، همچنین روش تجزیه وتحلیل یافته ها کیفی است .

    جامعه آماری گروهی 50 نفره متشکل از پاکبانان محترم استان همدان بوده اند که از طریق پرسشنامه و مصاحبه از تاریخ 05 / 04 / 1398 لغایت 05 / 08 / 1398 در طی چهار ماه مورد بررسی قرار گرفتند. بخشی از نتایج پژوهش حاضر گویای آن است که با توجه به ویژگی ها و کارکرد منسوجات خودتمیزشونده استفاده از این منسوجات در لباس پاکبانان علاوه بر اینکه ابتلا به انواع بیماری را کاهش می دهد؛ بلکه مانع ایجاد بوی نامطبوع، لکه و تخریب سطوح می شود موجب صرفه جویی در مصرف آب و سایر شوینده ها و درنهایت موجب کاهش هزینه ها در درازمدت می شود و مشکلات لباس فعلی را برطرف ساخته و رضایت شغلی را برای مصرف کننده فراهم می کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها