• تاثیر آثار ونگوگ بر هنر قرن بیستم

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/06
    • تعداد بازدید: 187
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    تاثیر آثار ونگوگ بر هنر قرن بیستم

    جهان هنر در سده بیستم بیش از همه نسبت به سده های پیشین با نواندیشی و نوآوری همراه بود است. یکی از ویژگی های این قرن پر تلاطم، تمایل و اشتیاق به خلاقیت و ابداع بود و همین اشتیاق سبب شکل گیری شگفت آوری از انواع جنبش ها و شیوه های بیان هنری شده است. وَنسان وَن گوگ ( ۱۸۹۰-۱۸۵۳ ) از بزرگترین نقاشان هلندی است. سبک نقاشی او تاثیر گسترده ای روی هنر قرن ۲۰ میلادی داشته است. بسیاری از تابلو های ونگوگ شامل انواع تک چهره، خودنگاره، طبیعت و گل آفتابگردان می شود.

    اکثر اثار این هنرمند برجسته در سبک پست امپرسیونیسم یا پسادریافت گری خلق شده اند. این سبک، جنبش هنری بود که به زبان ساده به عنوان واکنشی در برابر امپرسیونیسم به وجود آمد. در واقع در این سبک ایده های اصلی امپرسیونیسم مثل استفاده از سایه، نور و رنگ حفظ می شود اما ایده های جدیدی مثل حرکت و احساس، رنگ های رسا و بدون محدودیت به آن اضافه می شود.

    بنابراین، هدف از پژوهش حاضر تاثیر و بررسی آثار ونگوگ بر هنر مدرن بوده است. در همین راستا روش این پژوهش توصیفی بوده و بر پایه جمع آوری اطلاعات اسنادی و متون مرتبط با این حوزه تدوین شده است. بنابراین، در گام نخست به بررسی تاریخ هنر جهان در قرن بیستم و سپس مهم ترین ویژگی های جنبش های هنری قرن ۲۰ (امپرسیونیسم) را بررسی می کنیم و در گام آخر، به بررسی چند اثر از ونسان ونگوگ می پردازیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها