• اقتصاد زیستی محرک باغبانی گلخانه ای برای افزایش امنیت غذایی کشور

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/17
    • تعداد بازدید: 97
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    اقتصاد زیستی محرک باغبانی گلخانه ای برای افزایش امنیت غذایی کشور

    اقتصاد زیستی محرک اصلی باغبانی گلخانه ای به سمت امنیت غذایی است. سیستم های باغبانی گلخانه های مناسب ترین سناریو برای اجرای استراتژی های اقتصاد زیستی در دستیابی به امنیت غذایی هستند. باغداری گلخانه ای مدلی است که قادر به پاسخ گویی به چالش های تغییرات اقلیمی کشور است. 28 درصد از کل زمین های ایران را کشاورزی به خود اختصاص داده و حدود یک میلیون و ۵٩٧ هزار بهره بردار دارای فعالیت باغداری هستند.

    جایگزینی کودهای نیتروژن برپایه یا آفت کش های شیمیایی با " نهاده زیستی" به معنای کود یا آفت کش های زیستی کلیدی موفقیت در باغبانی گلخانه ای در آینده است. بازار محرک های زیستی پتانسیل رشد زیادی دارد. پیشبینی می شود که ارزش کل آن از 144٩ میلیون یورو در سال 2016 تا دو برابر آن در سال 2022 رشد کند.

    در حال حاضر، 80 درصد کودها مصنوعی یا معدنی و فقط 2.2۵ درصد زیستی هستند که در بازار توسط شرکتهای تولیدکننده محرکهای زیستی عرضه می شوند. باغبانی گلخانه ای پتانسیل خوبی برای توسعه این نوع صنعت مورد تقاضای بخش کشاورزی و مواد غذایی دارد. ضرورت دارد که جامعه اهمیت سرمایه گذاری در زیرساخت های سبز را درک کند . همکاری علوم فرا رشته ای برای حمایت از طرح های باغبانی گلخانه ای برای ارائه روش های تغییر زنجیره ارزش باغبانی به یک خوشه اقتصاد زیستی بسیار مهم است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها