• جایگزین های آفت کش ها در کشت محصولات کشاورزی و چالش های پیش رو

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/17
    • تعداد بازدید: 135
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    جایگزین های آفت کش ها در کشت محصولات کشاورزی و چالش های پیش رو

    بر اساس نتایج مطالعات اخیر، بسیاری از آفت کش ها که برای نابودی آفات استفاده می شوند، برای سلامتی انسان ضرر دارند. ورود آنها به دریاچه ها و رودخانه ها، موجب آلوده شدن منابع آبی می شود. از این رو نیاز روز افزون به توسعه جایگزین های آفت کش ها به شدت احساس می شود. از دیدگاه کشاورزان در کشاورزی مرسوم، قانع کننده ترین دلیل جهت جایگزینی آفت کش ها با جایگزین های دیگر، این است که مقاومت به آفت کش ها به تاخیر افتاده یا از آنها ممانعت شود و از عود دوباره آفات اولیه و بوجود آمدن آفات ثانویه جلوگیری به عمل آید.

    همچنین دلایل دیگری از قبیل ایمنی غذا، ایمنی کارکنان و ایمنی محیط نیز می توانند جزو اهداف مورد نظر باشند. شایان ذکر است این راه کنش ها عمومی نیستند و بستگی به موقعیت مکانی و زمانی دارند. اساس روش های جایگزین برای آفت کش ها، راه کنش های کشتی است. به گونه ای که از راه کنش های کشتی بعنوان ضروری ترین راه کنش ها، یاد می شود. اساس آنها ممانعت از کولونیزه شدن آفات یا تکثیر آنهاست.

    اگر چه روش های جایگزین دیگر، شامل استفاده از روش های تیماری است، اما همواره بر ممانعت نسبت به مداخله تاکید شده است. بدین معنی که از ورود آفات جلوگیری شود تا اینکه از روش های تیماری و روش های مداخله ای استفاده شود. انواع روش های جایگزین که می توان برای کنترل یا مدیریت آفات استفاده کرد، به چند دسته کلی تقسیم می شوند. 1 ) کنترل با روش های کشت 2 ) کنترل با روش های مکانیکی و فیزیکی 3 ) کنترل با روش های بیولوژیکی 4 ) کنترل با انتشار حشرات استریل و یا با راه کنش های خودکشی.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها