• چالش های جهانی سازمان مالکیت معنوی (فکری) و نقش سازمان بین الملل در مواجهه با آن

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/19
    • تعداد بازدید: 104
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    چالش های جهانی سازمان مالکیت معنوی (فکری) و نقش سازمان بین الملل در مواجهه با آن

    انسان ها در طول تاریخ در مورد فرهنگها به ابداعاتی دست یافته اند که برای زندگی و جامعه در آن زمان ارزشمند بوده است، بنابراین گسترش خلاقیت ها مفهوم جدیدی نیست که در زندگی امروزی نمود یافته باشد بلکه ویژگی نوآوری ها و خلاقیت ها در عصر حاضر قانون مند ساختن بهره گیری و رعایت حقوق اسکان آنهاست. در این راستا پیدایش و شکل گیری حقوق مالکیت معنوی به عنوان ابزاری برای حمایت از این دانش و تفکر موید اهمیت آن در زندگی بشری است، به همین لحاظ حقوق مالکیت معنوی، حوزه ای است که پیچیدگی بسیاری در خود دارد و دربرگیرنده عناصری از اقتصاد، حقوق، روابط بین الملل، سیاست و اخلاقیات است.

    این وضعیت پیچیده با وارد شدن موضوع حمایت از حقوق مالکیت معنوی در سازما جهانی تجارت، با چالش های جدی کشورهای در حال توسعه مواجه است وجود ناهمسانی، ناهماهنگی و خلاء های جدی در قوانین کشورهای در حال توسعه برای اجرا و تضمین این حقوق، می تواند جایگاه این کشورها را در نظام ملی و بین الملی حمایت از حقوق مالکیت صنعتی مشخص و روشن سازد.

    بدیهی است که حمایت از دانش و نوآوری های حاصل از تحقق و توسعه در بخشهای گوناگون اعم از صنعتی و هنری میتواند موجب تشویق پدیدآورندگان نوآوری ها شده و به رشد و توسعه کشور در بلندمدت کمک کند. این حمایت از طریق مدیریت حقوق مالکیت معنوی امکانپذیر است. در این تحقیق به بررسی مالکیت معنوی (فکری) و نقش سازمان بین الملل در مواجهه با آن می پردازد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها