• رونق اقتصادی و پدیده فرار از مدرسه و ترک تحصیل

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/20
    • تعداد بازدید: 199
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    رونق اقتصادی و پدیده فرار از مدرسه و ترک تحصیل

    با توجه به تاثیری که محرومیت از امکانات معیشتی و رفاهی بر روند رشد سالم کودکان داشته و آثار نامطلوبی را بر آینده آنان می گذارد، حق برخورداری از رفاه مناسب برای کودکان به رسمیت شناخته شده و دولتها مکلف اند، حمایت ها و مراقبت های لازم را در زمینه رفاه کودکان با توجه به حقوق و وظایف والدین، قیم یا سرپرستان قانونی آنان معمول نمایند. بحران اقتصادی؛ تورم، بیکاری و توزیع ناعادلانه ثروت و نواقص موجود در نهادهای اقتصادی منجر به ناهنجاری های مختلف اجتماعی می شود.

    بحران های اقتصادی در توزیع ناعادلانه ثروت به منزله مهمترین عامل ایجاد کننده فقر و پیامدهای ناشی از آن به شمار می ورد، بحران های اقتصادی در برانگیختن اطفال و نوجوانان به سرقت و انحرافات دیگر تأثیر قابل توجهی دارد. بحران های اقتصادی موجب کاهش درآمدها، فقر، بیکاری و نابسامانی خانواده ها می شود و خود انگیزه ای است که افراد به سوی جرایم و تخلف از مقررات اجتماعی می راند، عدم امکان فراهم سازی وسایل تفریحات سالم و پر نمودن اوقات فراغت و ناتوانی خانواده ها برای محافظت فرزندان از مفاسد موجود، در محیط های ناسالم و معاشرت با افراد ناباب همگی به نوعی با فقر و تهی دستی خانواده ها ارتباط دارد.

    از این رو یکی از مهمترین نشانه هایی که در کودکان و نوجوانان دیده می شود و آنان را بسوی بزهکاری می کشاند فرار از مدرسه و ترک تحصیل می باشد؛ که دلیل این ترک تحصیل ها غالبا فقر می باشد، حال اگر بخواهیم کودکان و نوجوانان و جامعه را از این خطر مسلم نجات بخشیم، بهترین، آسان ترین، ارزان ترین و قطعی ترین راه استفاده از پیشگیری رشدمدار می باشد، چراکه این نوع از پیشگیری قبل از استوار شدن شخصیت و اختلالات رفتاری در کودک وارد عمل شده و به کمک عوامل متعددی که در این پژوهش بطور مبسوط آمده است کودک را به حالت عادی و جامعه پذیر بازمی گرداند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها