• بررسی ارتباط بین مولفه های تعهد کارکنان سازمانی با اثر بخشی استراتژی های بازاریابی کسب و کارها مورد مطالعه: گمرک تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/22
    • تعداد بازدید: 82
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی ارتباط بین مولفه های تعهد کارکنان سازمانی با اثر بخشی استراتژی های بازاریابی کسب و کارها مورد مطالعه: گمرک تهران

    امروزه در سازمان ها به منابع انسانی به عنوان مهمترین منابع سازمان نگریسته می شود و مدیران به خوبی دریافته اند که مهمترین عامل کسب مزیت رقابتی، منابع انسانی سازمان می باشند، از این رو امروزه توجه به مقوله تعهد و وفاداری منابع انسانی به سازمان و انجام هر چه بهتر نقش های اختصاص یافته به آنها و حتی وظایف فرا نقشی توسط منابع انسانی یکی از دغدغه های جدی مدیران سازمانها می باشد. تعهد سازمانی یک نگرش است.

    تحقیق حاضر با هدف ارتباط بین ابعاد تعهد سازمانی مدیران گمرک با اثر بخشی استراتژی های بازاریابی کسب و کارها (مورد مطالعه: گمرک تهران) انجام گرفته است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش جمع آوری داده ها پیمایشی و از لحاظ روش تحقیق نیز توصیفی است. جامعه آماری، مدیران عالی و میانی گمرک تهران به تعداد 150 نفر انتخاب گردیدند. باتوجه به کوچک بودن حجم جامعه ؛ کل جامعه به عنوان نمونه انتخاب و از نمونه گیری اجتناب گردید.

    در این تحقیق از آمار توصیفی و همچنین آمار استنباطی برای آزمون روابط بین متغیرها استفاده شد. با توجه به اینکه آزمون فرضیه های این پژوهش عمدتا مستلزم تحلیل همبستگی بوده است برای آزمون فرضیه ها از روش ضریب همبستگی پیرسون و برای بررسی میزان ارتباط بین متغیرهای مستقل و وابسته از تحلیل رگرسیون و نهایتا به منظور بررسی نرمال بودن داده های پرسشنامه ها از آزمون k-s استفاده گردیده است. پس از جمع آوری داده ها با استفاده از نرم افزار spss و بر اساس آزمون ضریب همبستگی پیرسون فرضیات مورد بررسی قرار گرفتند و نتیجه حاکی از تایید تمام فرضیات تحقیق بوده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها