• بررسی نقش راهبردهای مدیریت دانش در کیفیت دوره های آموزشی کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/22
    • تعداد بازدید: 145
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی نقش راهبردهای مدیریت دانش در کیفیت دوره های آموزشی کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران

    امروزه دیگر همه گروه های کاری و علمی اذعان دارند، برای اینکه سازمان ها بتوانند در دنیای تجارت و رقابت، حضور مستمر و پایدار داشته باشند، باید حول محور علم و دانش فعالیت کنند. دانش به عنوان منبعی برای بقای سازمان ها ضروری است. همچنین شرط موفقیت سازمان ها دستیابی به یک دانش و فهم عمیق در تمامی سطوح است. مطالعه حاضر یک پژوهش کاربردی است که به بررسی نقش راهبردهای مدیریت دانش در کیفیت دوره های آموزشی کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران می پردازند.

    این مطالعه از منظر روش و بازه زمانی گردآوری داده ها یک پژوهش توصیفی از نوع پیمایش مقطعی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران به تعداد 5500 تن است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 360 نفر برآورد گردید. برای نمونه گیری از روش تصادفی ساده استفاده شد. برای گردآوری داده های اولیه از ابزار پرسشنامه راهبردهای مدیریت دانش (راهبرد کدگذاری، راهبرد شخصی سازی) و کیفیت دوره های آموزشی (ملموس بودن، قابلیت اطمینان، مسئولیت پذیری، احساس امنیت و همدلی) استفاده شد.

    روایی پرسشنامه ها از طریق روایی همگرا و واگرا بررسی گردید و پایایی نیز با محاسبه آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی مورد تایید قرار گرفت. برای تحلیل داده ها از روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد. نتایج نشان داد راهبردهای مدیریت دانش (راهبرد کدگذاری، راهبرد شخصی سازی) بر کیفیت دوره های آموزشی کارکنان تاثیر معناداری دارد.

    براین اساس به مدیران آموزش و پرورش شهر تهران پیشنهاد می شود در آموزش و پرورش شهر تهران، برای به اشتراک گذاری دانش، گفتگوها و جلسات غیر رسمی صورت گیرد و دانش در آموزش و پرورش شهر تهران از طریق راهنمایی های (مشاوره های) نفر به نفر بدست آید. در دوره های آموزشی از تجهیزات آموزشی مدرن استفاده کنند و مدرسان و کارشناسان ظاهری آراسته و مرتب داشته باشند. درخصوص برگزاری دوره های آموزشی اطلاع رسانی دقیق و به موقع صورت گیرد و مکان ارائه دوره های آموزشی خوشایند و راحت باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها