• بررسی تاثیر تنوع مهارت بر نوآوری سازمانی مورد مطالعه: شرکت دیجی کالا

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/22
    • تعداد بازدید: 182
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی تاثیر تنوع مهارت بر نوآوری سازمانی مورد مطالعه: شرکت دیجی کالا

    رقابت سازمانی بسیار شدید است و از سوی دیگر شرکت های چالشگر با محصولات و خدمات نو از راه می رسند. در چنین فضایی نوآوری سازمانی یک پیشنهاد خوب سازمانی نیست بلکه لازمه بقای سازمان است. نوآوری می تواند یک محصول یا خدمات کاملا جدید باشد یا صرفا تغییراتی در روش های تولید محصول یا ارائه خدمات. بنابراین باید به صورت یک پیوستار به این مقوله نگریسته شود. مطالعه حاضر یک پژوهش کاربردی است که به بررسی تاثیر تنوع مهارت بر نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: شرکت دیجی کالا) می پردازند. این مطالعه از منظر روش و بازه زمانی گردآوری داده ها یک پژوهش توصیفی از نوع پیمایش مقطعی می باشد.

    جامعه آماری شامل کلیه کارکنان شرکت دیجی کالا در تهران به تعداد 8200 تن است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 367 نفر برآورد گردید. برای نمونه گیری از روش تصادفی ساده استفاده شد. برای گردآوری داده های اولیه از ابزار پرسشنامه نوآوری سازمانی (نوآوری تولیدی، نوآوری فرایندی، نوآوری اداری) و تنوع مهارتها (مهارت فنی، مهارت انسانی، مهارت ادراکی) استفاده شد.

    روایی پرسشنامه ها از طریق روایی همگرا و واگرا بررسی گردید و پایایی نیز با محاسبه آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی مورد تایید قرار گرفت. برای تحلیل داده ها از روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد. نتایج نشان داد تنوع مهارت ها بر نوآوری سازمانی، نوآوری تولیدی، نوآوری فرایندی و نوآوری اداری تاثیر معناداری دارد. براین اساس به مدیران شرکت دیجی کالا پیشنهاد می شود همواره برای اداره بهتر شرکت، سیستم های نوین مدیریتی (مانند سیستم های جذب، استخدام و سیستم های جدید ارزیابی) را پیاده سازی کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها