• بررسی نقش رسانه های اجتماعی بر رفتار گردشگران در انتخاب مقصد مورد مطالعه: اصفهان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/22
    • تعداد بازدید: 110
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی نقش رسانه های اجتماعی بر رفتار گردشگران در انتخاب مقصد مورد مطالعه: اصفهان

    با توجه به ظهور وب 2.0 و در نتیجه افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی، این مطالعه با هدف بررسی نقش رسانه های اجتماعی در تغییر رفتار گردشگران و انتخاب مقصد انجام شده است. انتخاب مقصد گردشگری یکی از موضوعات بسیار مهم برای دستاندرکاران صنعت گردشگری، به ویژه در شهرهای توریستی است. از دلایل اصلی این مهم، پیامدهای اقتصادی مثبت زیادی است که گردشگران برای مقاصد گردشگری خواهند داشت. گردآوری داده ها از نمونه 324 نفری مربوط به گردشگران شهر اصفهان انجام شده است.

    روایی محتوای پرسشنامه ها به وسیله ی نظر خبرگان و روایی سازه با تحلیل عاملی مورد تائید قرار گرفته شده است. همچنین پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ تایید گردیده است. برای آزمون فرضیه های پژوهش از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده گردیده است.

    یافته های این پژوهش نشان می دهد که تبلیغات گردشگری در رسانه های اجتماعی، استفاده گردشگران از رسانه های اجتماعی وجستجوی اطلاعات گردشگری در رسانه های اجتماعی بر رفتار واقعی گردشگران در انتخاب مقصد تأثیر معنادار دارند. همچنین تبلیغات گردشگری در رسانه های اجتماعی، استفاده گردشگران از رسانه های اجتماعی و جستجوی اطلاعات گردشگری در رسانه های اجتماعی بر قصد رفتاری گردشگران تاثیر مثبت دارند. به علاوه نتایج حاکی از این بود که قصد رفتاری گردشگران به صورت معناداری بر رفتار واقعی گردشگران در انتخاب مقصد تاثیرگذار می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها