• بهبود سیستم پیش بینی سوانح پروازی با الگوریتم شبکه عصبی غنی شده با استفاده از گرگ خاکستری چند هدفه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/27
    • تعداد بازدید: 88
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بهبود سیستم پیش بینی سوانح پروازی با الگوریتم شبکه عصبی غنی شده با  استفاده از گرگ خاکستری چند هدفه

    سوانح هوایی از جمله عواملی است که سالنه جان بسیاری از انسانها را در گوشه و کنار این کره خاکی می گیرد. اگرچه سعی شده است با پیشرفت علوم و صنایع و تجهیزات مدرن پروازی و امکانات جدید مراقبت استاندارد پرواز و وسایل ماهوارهای علم هوانوردی حتی المقدور از این سوانح جلوگیری کرد با وجود این عوامل دیگری نظیر عوامل انسانی، عوامل طبیعی و عوامل جغرافیایی، در بروز سوانح هوایی موثرند. ارزیابی و مدیریت ایمنی پرواز یک ابزار اتوماسیون پیشرفته برای کاهش بیشتر خطرات به علت ازدست دادن کنترل است.

    هنگامی که شرایط پرواز باعث از دست رفتن کنترل می شود، سیستم پیشنهادی در این مقاله هشدارهای مناسب و کنترلهای انعطاف پذیر را برای حصول اطمینان از عملیات ایمن هواپیما، اعالم می کند. در این مقاله یک چارچوب برای مدل سازی به عنوان یک فرایند تصمیم گیری محدود توصیف می شود. تصمیم گیری های اتخاذ شده بر اساس یک سیاست مبتنی بر داده های پروازی مانند طول جغرافیایی، عرض جغرافیایی، محل حادثه، زمان رخداد، میزان خسارت، نوع هواپیما و فرودگاه است. در روش پیشنهادی الگوریتمی برای بدست آوردن ساختاری بهینه در شبکه های عصبی پیچیده معرفی گردید.

    بعد از طراحی الگوریتم از طریق آزمایشات متعدد نشان داده شد که توانایی الگوریتم پیشنهادی در تشخیص حاالت منجر به بروز حادثه بسیار قابل توجه می باشد. دلیل این امر را می توان استفاده از الگوریتم گرگ خاکستری در بهینه سازی وزنها، بایاس ها، تعداد لایه ها و تعداد نورون های هر لایه دانست. با استفاده از چارچوب پیشنهادی سیاستهایی ایجاد می شود که مانع از دست رفتن شرایط امن در هنگام بلند شدن هواپیما، نشستن هواپیما و همچنین طول مسیر طی شده می شوند. آزمایشات انجام شده روی دیتاست فدرال نشان می دهد که سیستم پیشنهادی خطای پیش بینی را  به 0.04 کاهش و دقت نتیجه نهایی الگوریتم پیشنهادی را با صحت 0.77 و فراخوانی 0.54 افزایش داده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها