• طراحی مدل به کارگیری تجهیزات اینترنت اشیاء پزشکی، هوشمندسازی و فناوری بلاک چین در بیمارستانهای شهر زنجان با استفاده از روش تحقیق دلفی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/27
    • تعداد بازدید: 136
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    طراحی مدل به کارگیری تجهیزات اینترنت اشیاء پزشکی، هوشمندسازی و فناوری بلاک چین در بیمارستانهای شهر زنجان با استفاده از روش تحقیق دلفی

    امروزه اهمیت توسعه بهداشت عمومی برای برقراری عدالت اجتماعی در حوزه سلامت بر هیچ کس پنهان نیست. سلامتی عبارت است از رفاه کامل جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی و نه فقط نداشـتن بیمـاری و معلولیت. مفهوم سلامت دارای ابعاد  گسترده ای است که دستیابی به آن نیازمند شناخت هرچه بهتر این ابعاد و تلاش گروهی و بین بخشی در راستای رسیدن به اجزای تشکیل دهنده آن است. در حـال حاضـر باور عمومی بر این است که مقوله سلامت امری است که تمامی دستگاه ها و سازمانها در یـک کشـور و بلکه همه کشورهای جهان را دربرمی گیرد و متعلق به یک سازمان خـاص وحتـی یـک کشـور خـاص نیست.

    هدف اصلی در این پژوهش ، طراحی مدل به کارگیری فناوری بلاک چین، تجهیزات اینترنت اشیاء پزشکی و هوشمندسازی در بیمارستانهای شهر زنجان در استفاده و بهره وری پایدار از تجهیزات هوشمند الکترونیکی، سیستمهای اطلاعات بیمارستان، پرونده های الکترونیکی، تجهیزات iomt و استفاده از ظرفیت تکنولوژی بلاک چین انجام گرفته است تا امکان تحقق توسعه جنبه های گوناگون بهداشت و درمان با رویکردی سیستمی، جامع و یکپارچه نهادینه گردد.

    وجود پرونده الکترونیک سلامت برای شهروندان و دسترسی سریع به سوابق پزشکی و پایش سلامت شهروندان به صورت آنالین و برنامه ریزی برای افزایش نرخ امید به زندگی، بالا بردن سلامت روانی شهروندان و میزان شادکامی و رضایت از زندگی و توسعه مراکز درمانی سطح شهر از نیازهای مهم و اساسی کنونی شهروندان می باشد. روش مورد استفاده در تحقیق حاضر کیفی و بارویکرد روش دلفی می باشد.

    جامعه آماری یا شرکت کنندگان در روش دلفی (تحقیق حاضر)، شامل 578 نفر از اساتید؛ کارشناسان؛ متخصصین و خُبرگان حوزه پزشکی می باشند که تعداد 34 نفر انتخاب شدند. شیوه نمونه گیری تحقیق حاضر روش نمونه گیری هدفمند یا قضاوتی می باشد. برای تحلیل داده های این روش در این تحقیق از آمارهای پارامتریک اندازه های مرکزی (میانگین) و آمار ناپارامتریک (آزمون ضریب هماهنگی کندال) استفاده شده است. نرم افزار مورد استفاده برای تحلیل این بخش spss می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها