• ارائه الگو با استفاده از بلاک چین برای افزایش امنیت در حوزه اینترنت اشیاء

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/27
    • تعداد بازدید: 150
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    ارائه الگو با استفاده از بلاک چین برای افزایش امنیت در حوزه اینترنت اشیاء

    استقرار اینترنت اشیا منجر به حمالت در سطح بسیار بالایی شده است که نیازمند کاهش امنیت پوینت تو پوینت شده است.برنامه های کاربردی اینترنت اشیا از رنج متفاوتی تشکیل شده، از جمله ماموریت های حیاتی مانند (شبکه هوشمند، سیستم حمل و نقل، نظارت تصویری، سلامت الکترونیکی) یا برنامه های کاربردی کسب و کار مانند (بانکداری، تدارکات، بیمه، قراردادها).اینترنت اشیا نیازمند حمایت جامع امنیتی می باشد مخصوصا برای برنامه های با ماموریت های حساس و حیاتی و برنامه های کسب و کار. تعدادی زیادی تکنیک و روش های امنیتی پیشنهاد یا به صورت اجرایی استفاده شده است.

    مکانیسم های بلاک چین (bcms) امنیت بسیاری  از برنامه های کاربردی را با تبدیل شدن به بخش مهمی از امنیت ایفا می کند. در زمینه یک رویکرد دفاع در عمق/ قلعه. بلاک چین یک پایگاه داده است که اطلاعات تراکنش ها و اطلاعات درخواست ها بر اساس ترتیب زمانی را در مجموعه ای از حافظه کامپیوترها ذخیره می کند که خراب کاران نمی توانند آنها را دستکاری کنند، سپس تمام این اطلاعات توسط تمام اعضا منتشر می گردد.

    اطلاعات در یک دفتر کل ذخیره یا منتشرمی گردد که قابل تغیر نمی باشد. هر کاربر یا گره در سیستم، دفتر را به اندازه دیگر کاربرها یا گره ها در شبکه نگهداری می کند این مقاله بعضی از محیط های اینترنت اشیا را که مکانیسم بلاک چین نقش مهمی را ایفا می کند تشریح می کند و در عین حال به این اشاره  می کند که bcms تنها راه حل امنیت(iotsec) iot می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها