• بررسی مزایا و تاثیرات گیمیفیکیشن بر دنیای تجارت الکترونیک

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/28
    • تعداد بازدید: 123
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی مزایا و تاثیرات گیمیفیکیشن بر دنیای تجارت الکترونیک

    گیمیفیکیشن ابزاری است که یکی از چالش برانگیزترین حوزه های مهندسی نرم افزار در نظر گرفته شده است .از زمان آغاز آن در حدود سال ۲۰۱۰ ، گیمیفیکیشن به یکی از فناوری های برتر و روندهای نرم افزاری تبدیل شده است. گیمیفیکیشن باید قادر به افزایش توانایی یک سیستم یا یک سرویس برای برآورده کردن نیازهای ذاتی باشد و در نتیجه باید در تغییر رفتارها نیزمفید باشد.

    هدف اصلی گیمیفیکیشن، یعنی اجرای عناصر طراحی بازی در زمینه های دنیای واقعی برای اهداف غیر بازی، پرورش انگیزه و عملکرد انسان با توجه به یک فعالیت معین است. این مطالعه یافته های بیش از ۲۰ مقاله در حوزه گیمیفیکیشن را مورد بررسی قرار می دهد. نتایج مثبت حاصل از استفاده گیمیفیکیشن در حوزه های مختلف در این مطالعات جمع آوری شده است. به طور کلی هدف این پژوهش بررسی تاثیرات مثبت گیمیفیکیشن در حوزه های مختلف تجارت الکترونیک است.

    بررسی اثرات گیمیفیکیشن بر خرید آنالین و آموزش آنلاین به طور کلی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند. در این بین به بررسی موضوعات جانبی در حوزه گیمیفیکیشن همچون اثرات انتخاب عناصر طراحی بازی ، تفاوت های جنسیتی در روند اجرای گیمیفیکیشن و همچنین معرفی روشی برای ارزیابی اثربخشی پرداخته می شود. نتایج حاکی از آن است که گیمیفیکیشن می تواند تاثیر مثبت قابل توجهی بر ارضای نیازهای درونی کاربران چه در حوزه بازاریابی و فروش و چه در حوزه آموزش داشته باشد .اما نحوه انتخاب عناصر بازی و تحلیل بهتر مخاطبان می تواند برعملکرد بهتر آن موثر باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها