• واکاوی و پژوهش اثرات داروی فلوکسیتین بر روی لاغر شدن افراد چاق با بهره گیری از نرم افزار گوسین (مورد مطالعه: بیماران درمانگاه منطقه 19 شهرداری تهران)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/28
    • تعداد بازدید: 123
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    واکاوی و پژوهش اثرات داروی فلوکسیتین بر روی لاغر شدن افراد چاق با بهره گیری از نرم افزار گوسین (مورد مطالعه: بیماران درمانگاه منطقه 19 شهرداری تهران)

    چاقی از شایع ترین و قدیمی ترین اختالالت متابولیکی است که با ایندکس توده بدنی (bmi) بزرگتر از 30 تعریف می شود. چاقی به عنوان یک بیماری مزمن سبب ایجاد بسیاری از بیماریها و بعضی کانسرها می شود. فلوکستین یک داروی خوراکی ضدافسردگی با خاصیت مهارکنندگی باز جذب سروتونین است که با اثر بر روی مرکز اشتها باعث کاهش اشتها و کاهش وزن می گردد. این مطالعه از نوع توصیفی - تحلیلی و به روش sectional-cross انجام شده است.

    201 بیمار چاق (113 زن و 88 مرد) مراجعه کننده به کلینیک منطقه 19 شهرداری تهران در این مطالعه شرکت کردند. به بیماران برای مدت 2 ماه روزانه 40میلی گرم فلوکستین تجویز گردید. متوسط کاهش وزن بیماران یک ماه بعد از مصرف فلوکستین 3.24 کیلوگرم و پس از 2 ماه از مصرف فلوکستین 6.67 کیلوگرم بود و یک ماه پس از قطع مصرف فلوکستین 0.71 کیلوگرم کاهش وزن داشتند. با توجه به اینکه اکثریت بیماران دارو را به راحتی تحمل کرده و دچار عارضه ای نشدند ونیز با توجه به اینکه کاهش وزن در اثر مصرف فلوکستین در کوتاه مدت محسوس می باشد بنابراین فلوکستین را می توان به عنوان دارویی بی خطر برای درمان کوتاه مدت چاقی به کار برد لذا به کمک نرم افزار های متعددی می توان بسیاری از خواص فیزیکی و شیمیایی مواد را پیش بینی کردشیمی محاسباتی در مطالعه و بررسی خواص مختلف مواد توانسته است این محدودیت را تا حدودی برطرف کند.

    در این تحقیق با استفاده از نرم افزار گوسین ، ترکیب داروی فلوکسیتین مورد مطالعه تئوری (محاسباتی) قرار گرفته و نتایج حاصل با نتایج تجربی موجود در منابع مقایسه شده است. همچنین تاثیرات مصرف این دارو بر کاهش وزن افراد چاق مصرف کننده مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها