• تحلیلی بر برنامه ها و سیاست های برنامه ریزی مسکن در شهر سنگاپور

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/21
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/07/10
    • تعداد بازدید: 165
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09216189337

    تحلیلی بر برنامه ها و سیاست های برنامه ریزی مسکن در شهر سنگاپور

    تامین مسکن مناسب از نیازهای اولیه انسان به شمار می آید و می توان گفت نخستین توقع جوامع از دولتها می باشد که آنها می بایست اقداماتی را در راستای تامین مسکن طبقات کم درآمد انجام دهند. در بسیاری از شهرهای در حال رشد به ویژه در کشورهای در حال توسعه که دوران گذار شرایط اقتصادی- فرهنگی را از الگوهای سنتی به سوی الگوهای نوین طی می کنند، یکی از آثار اولیه شهر گرایی و رشد فزاینده جمعیت شهر نشین آن ها، مشکل مسکن و عدم تعادل بین تقاضا و عرضه مسکن است. بدین منظور هدف از این مقاله بررسی و تحلیل سیاست ها و برنامه های مسکن در شهر سنگاپور می باشد.

    روش تحقیق توصیفی-تحلیلی است و گردآوری اطلاعات به صورت اسنادی که از طریق آن سیاست های مورد استفاده کیفی بررسی می شود. این پژوهش بعد از شناخت مسائل و مشکلات مسکن شهر و شناسایی گروه های نیازمند مسکن عمومی و کسب اطلاع از مسکن گذشته و تغییرات آن، درنهایت با جمع بندی به این نتیجه رسید که تاثیرگذارترین برنامه ها، سیاست مسکن انعطاف پذیر با نفوذ دولت متمرکز است.

    نتایج این مقاله نشان می دهد که سیاست های مسکن عمومی از گذشته تا به امروزه در 6 دسته کلی تقسیم بندی شده است. همچنین به نظر می رسد موفقیت در بخش مسکن در شهرسنگاپور، بیش از هرچیزی مرهون رعایت اصول اولیه برنامه ریزی است و این باعث شده است که هم برنامه ریزان و هم دست اندر کاران فعال در بخش مسکن همیشه با توجه به شرایط خانواده های خاص و وضعیت اجتماعی ساکنان گزینه مناسب و مطمئنی را برای اجرا پیاده کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها